مهمترین ویژگی های ریخته گری آلومینیوم برنز


در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی مهمترین ویژگی های ریخته گری آلومینیوم برنز بپردازیم. با ما همراه باشید. همچنین پیشتر به بررسی و آشنایی با ویژگی ها و مزایای ریخته گری فسفر برنز پرداختیم که می توانید با مراجعه به مطلب قبلی، این مقاله را بخوانید.

ریخته گری آلومینیوم برنز چه ویژگی هایی دارد؟

در ابتدا باید به تعریف و توضیح آلومینیوم برنز بپردازیم. آلومینیوم برنز ماده ای بسیار سازگار با دیگر ترکیبات است. آلومینیوم برنز هنگامی به وجود می آید که آلیاژ آلومینیوم به مس افزوده شود. درصد آلومینیوم تعیین کننده ی گرید و درجه ی آلومینیوم برنز است و این امکان را به فلز می دهد تا ویژگی ها و خصوصیات فیزیکی متنوعی داشته باشد. گفته می شود، آلومینیوم برنز به طور کلی ویژگی هایی را که باعث می شود تا ارزش آن بالا ببرد، حفظ و نگهداری می کند:

قدرت بالا:

در صنعتی که ایمنی بسیار مهم است، سکوهای نفتی و گازی از آلومینیوم برنز برای پمپ ها، لوله ها و شیرها استفاده می کنند.

مقاومت دربرابر خوردگی و پوسیدگی:

برای دهه ها، تانکر ها و کشتی ها به پروانه های آلومینیوم برنز تکیه داشتن تا با عبور از آب از خوردگی جلوگیری کنند. آلومینیوم برنز از لکه های مقاوم است و در اتمسفر جو، دمای بالا، دمای پایین، محیط های شیمیایی و همچنین پوسیدگی مقاومت و استحکام بالایی دارد. آلومینیوم برنز همچنین بیوستازی است که از رشد عانصر بیولوژیکی بر سطح خود جلوگیری می کند و به همین دلیل این فلز را نسبت به دیگر آلیاژها محبوب تر و پر طرفدارتر کرده است.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با ویژگی ها و مزایای ریخته گری فسفر برنز

جرقه نمی زند:

آلومینیوم برنز در صنایع مختلف و گوناگونی استفاده می شود چراکه در هر شرایطی جرقه نزده و این مسئله بسیار مهم است. این امر در صنایع نفت و گاز، معدن و همچنین صنایع هوا و فضا و حمل و نقل اهمیت بالایی دارد.

ریخته گری آلومینیوم برنز

غیر مغناطیسی:

این خاصیت باعث شده تا آلومینیوم برنز در صنعت های مختلف یک فلز و آلیاژ ایده آل گردد.  مانند دستگاه ام آی آر در بیمارستان ها.

در مطالب بعدی به ریخته گری آلومینیوم برنز و ویژگی های مهم دیگر آن خواهیم پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 14 =

خانه تماسارتباط با ما