8 نکته مهم در ریخته گری قطعات چدنی

قطعات چدنی

برای ریخته گری قطعات چدنی به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ چه فاکتور هایی در ریخته گری قطعات چدنی اهمیت دارد؟ در مطالب قبلی شما را با مهم ترین ویژگی ها و مشخصات ریخته گری آلومینیوم برنز آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در خصوص ریخته گری قطعات چدنی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چدن

نکات مهم در ریخته گری قطعات چدنی

  1. برای دستیابی به فرایند ریخته گری آهن، تجهیزات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل و مخلوط کردن مواد اولیه قبل از گرم کردن آنها در دماهای شدید به منظور مایع سازی آنها وجود دارد.
  2. چدن مذاب سپس به قالب هایی ریخته می شود که بسته به قابلیت های یک تاسیسات خاص، ممکن است در کارخانه تولید شود یا در جای دیگری تولید شود.
  3. پس از پر کردن قالب و مواد موجود در آن، باید خنک شود تا قسمت آن جامد شود. در حالی که برخی از ریخته گری های آهن اجازه می دهد تا چدن ها در دمای اتاق خنک شوند، سایر عملیات به فناوری خنک کننده پیشرفته نیاز دارند. این کارخانه ها معمولاً به وسایل منزل، قطعات تمام شده و مواد پیش تولید به مقدار زیادی از فضای کف و انبار نیاز دارند.
  4. در حالی که بعضی از فلزات به جای آهن فقط چندین فلز را پردازش می کنند، داشتن یک تخصص برای داشتن اهمیت در حوزه رقابت بسیار متالورژی بسیار مفید است. کارخانجات آهن از صنایع مختلفی مانند خودرو، کشاورزی، تصفیه آب و فاضلاب، آبیاری، تهویه، هیدرولیک، ساخت، ساخت ماشین آلات، الکترونیک، حمل و نقل، ساخت و ساز استفاده می کنند.
  5. فرآیندهای انجام شده در یک کارخانه آهن با انتخاب مواد آغاز می شود. ترکیب اولیه و شیمیایی مناسب در مرحله ذوب ریخته گری تولید می شود. یک کوره انفجار تخصصی که به عنوان یک گلدان شناخته می شود برای رسیدن به دمای لازم برای ذوب آهن و مواد افزودنی مانند فولاد قراضه و آهن استفاده می شود. گرمای زیاد، ذوب مذاب را که با دست یا اتوماتیک در قالب ریخته می شود، تصفیه می کند.
  6. هر تعداد کست می تواند برای استفاده مداوم یا یک بار در یک ریخته گری ساخته شده و در آن مستقر شود. این قالب ها الگوی جامد یا شکاف هستند، به این معنی که از یک یا دو قطعه تشکیل شده اند. بخش دوم دارای قسمت بالایی است که به عنوان یک مقصر و یک قسمت پایین به نام کشیدن شناخته می شود. قالبها همچنین ممکن است فرآیندهای اصلی برای ایجاد قطعات و محصولات با حفره یا زاویه بازتاب داشته باشند. ریختن ممکن است از گرانش، خلاء یا گاز تحت فشار برای پر کردن کامل قالب باشد که سپس اجازه می دهد تا خنک شود.
  7. خنک کننده با دقت کنترل می شود تا توسعه ریزساختار داخلی یک قطعه یا جزء ریخته گری را تشویق کند. سپس یک قطعه چدن کاملا خنک شده از قالب خارج می شود. از آنجا که ریخته گری غالباً بربرها یا مصنوعات دیگر را ترک می کند، بیشتر ریخته گری ها مراحل تمیز کردن سطح و فرآیندهای اتمام مانند سنگ زنی، سنگ زنی و ماشین کاری را ارائه می دهند.
  8. عملیات ثانویه مانند نقاشی، گالوانیزه، عملیات حرارتی و مونتاژ نیز ممکن است در یک ریخته گری آهن موجود باشد. قابلیت های یک تأسیسات خاص با توجه به نیازهای تولید باید در نظر گرفته شود.
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
به چه کارگاهی برای انجام ریخته گری چدن می توان اعتماد کرد؟

برای ریخته گری قطعات چدنی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نوزده =

خانه تماسارتباط با ما