گرید های فسفر برنز کدام اند؟

آیا انواع گرید های فسفر برنز را می شناسید؟ هر وکام چه کاربرد ها و ویژگی هایی دارند؟

همانطور که می دانید فراذوب ارائه دهنده برترین خدمات ریخته گری از جمله ریخته گری قطعات چدنی می باشد و شما می توانید بهترین خدمات را از این مجموعه دریافت کنید.

در مطالب قبلی شما را با عملکرد چرخ دنده آسانسور آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص گرید های مختلف فسفر برنز اطلاعات کافی را به دست آورید.

این مجموعه طیف وسیعی از محصولات ساخته شده از آلیاژهای مختلف فلزات زرد را ارائه می دهد. انتخاب ما از فسفر برنز گسترده است و شامل PB1، PB2، PB102 و SAE660 است. هنگامی که به محصولات فلزی با کیفیت بالا نیاز دارید، ما می توانیم برای شما پاسخگو باشیم.

انواع گرید های فسفر برنز

فسفر برنز PB1

این درجه از فلز مطابق با استاندارد بریتانیا BS1400: PB1 است. مواد ریخته‌گری شده عمدتاً مس است اما دارای 10 تا 11.5 درصد قلع و مقدار کمی فسفر است. قلع به این معنی است که فلز دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی است. فسفر مقاومت سایش بهتری را ایجاد می کند. علاوه بر این دارای استحکام مکانیکی بالا، رسانایی خوب است و برای لحیم کاری و لحیم کاری مناسب است.

کاربردهای زیادی برای PB1 وجود دارد، از جمله واشر، چرخ دنده و یاتاقان. برای بارهای متوسط ​​تا زیاد بهتر است.

فسفر برنز PB2

این درجه از برنز سرب با استاندارد بریتانیا BS1400: PB2 مطابقت دارد. محتوای قلع بالاتر از PB1 است بنابراین مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد. افزودن حدود 9 درصد سرب و مقدار کمی فسفر، پوشیدن آن را سخت تر می کند. همچنین مقاومت بیشتری در برابر خستگی ایجاد می کند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با تجهیزات ریخته گری قطعاتی چدنی

باز هم برنامه های زیادی برای PB2 وجود دارد. برای ایجاد مواد مشابه PB1 استفاده می شود، اما در مواردی که مقاومت در برابر سایش بالاتر لازم است و بارها بیشتر هستند.

فسفر برنز PB102

این رایج ترین درجه فرفورژه فلز است. این شامل حدود 5٪ قلع برای اطمینان از مقاومت در برابر خوردگی خوب است. علاوه بر این، تقریباً 0.4٪ فسفر برای بهبود مواردی مانند مقاومت در برابر سایش، سفتی و استحکام مکانیکی وجود دارد.

PB102 برای تعدادی از کاربردها مفید است زیرا برای شکل دهی سرد مناسب است اما همچنین جوش پذیری خوبی دارد و برای لحیم کاری و لحیم کاری عالی است. معمولاً برای سخت افزارهای دریایی و دریایی و همچنین قطعات الکتریکی، اتصال دهنده ها و حتی اجزای تزئینی استفاده می شود.

فسفر برنز SAE660

این یکی از محبوب ترین آلیاژها در کل طیف برنز است. این یک ماده بسیار متنوع است که شامل مقدار زیادی قلع و سرب (هر دو حداقل 6٪) است. در نتیجه از سختی، مقاومت در برابر سایش و استحکام خوبی برخوردار است. مهمتر از آن، دارای خواص ضد اصطکاک و ماشین کاری عالی است.

SAE660 دچار زینک زدایی نمی شود و در برابر آب نمک و آب دریا مقاومت خوبی دارد. به همین دلیل برای اجزای پمپ و شیر مناسب است. ضد اصطکاک همچنین به این معنی است که برای یاتاقان ها و برس زدن ها در صورت وجود بار متوسط ​​عالی است.

برنز از آلیاژ مس و قلع فاصله زیادی گرفته است. در حال حاضر کلاس وسیع تری از آلیاژهای مس است که هنوز هم تا به امروز کاربردهای جدیدی پیدا می کند. با این حال، تنوع برنز می تواند انتخاب مواد را دشوار کند، بنابراین این مقاله با بررسی یک نوع برنز، برنزهای فسفری، به کاهش سردرگمی کمک می کند. با بررسی خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی برنز فسفر، این مقاله قصد دارد به طراحان علاقه مند کمک کند تا مشخص کنند که آیا این آلیاژ مس در پروژه های آنها قابل اجرا است یا خیر. ابتدا ترکیب برنز فسفر را بررسی می کنیم و سپس به نقاط قوت، معایب، خواص مکانیکی و در نهایت کاربردهای رایج چنین فلز مفیدی می پردازیم.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
ریخته گری قطعات چدنی، چگونه؟

مقاومت ها و ضعف ها

بیشتر آلیاژهای برنز فسفر در برابر کدر شدن و خوردگی مقاوم هستند و در مجرای برق و سایر محیط‌های سوزاننده مفید هستند. آنها همچنین در برابر خستگی مقاوم هستند، به این معنی که قدرت خود را در بسیاری از چرخه های بارگذاری حفظ می کنند. افزودن قلع این مقاومت را همراه با استحکام آن افزایش می‌دهد و افزودن سرب باعث ایجاد فسفر برنز می شود زیرا تقریباً از برش آزاد قابل تشخیص نیست. آلیاژهای برنج بیشتر آلیاژها در حضور اکسیژن یک پتینه جذاب را تشکیل می دهند و بنابراین برای کاربردهای تزئینی نیز مفید هستند. معایب اصلی فسفر برنز می‌تواند رسانایی الکتریکی پایین آن باشد، زیرا فسفر توانایی فلز برای هدایت جریان و قیمت آن را کاهش می‌دهد. گرد و غبار و دود فسفر برنز نیز هنگام استنشاق سمی است، بنابراین مراقب کیف پول و ریه های خود باشید.

ویژگی های مکانیکی

برخی از خواص مکانیکی مربوط به کاربردها و استحکام فسفر برنز را نشان می دهد. این بخش به طور مختصر هر ویژگی را توضیح می دهد و نشان می دهد که چگونه آنها این آلیاژ مس را منحصر به فرد می کنند.

برای تهیه فسفر برنز مورد نیازتان با کارشناسان ما با شماره  ۰۹۱۲۳۷۶۶۹۳۹ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =

خانه تماسارتباط با ما