گرید های فسفر برنز کدام اند؟

فسفر

آیا انواع گرید های فسفر برنز را می شناسید؟ هر کدام چه کاربرد ها و ویژگی هایی دارند؟

همانطور که می دانید فراذوب ارائه دهنده برترین خدمات ریخته گری از جمله ریخته گری قطعات چدنی می باشد و شما می توانید بهترین خدمات را از این مجموعه دریافت کنید.

در مطالب قبلی شما را با عملکرد چرخ دنده آسانسور آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص گرید های مختلف فسفر برنز اطلاعات کافی را به دست آورید.

این مجموعه طیف وسیعی از محصولات ساخته شده از آلیاژهای مختلف فلزات زرد را ارائه می دهد. انتخاب ما از فسفر برنز گسترده است و شامل PB1، PB2، PB102 و SAE660 است. هنگامی که به محصولات فلزی با کیفیت بالا نیاز دارید، ما می توانیم برای شما پاسخگو باشیم.

انواع گرید های فسفر برنز

فسفر برنز PB1

این درجه از فلز مطابق با استاندارد بریتانیا BS1400: PB1 است. مواد ریخته‌گری شده عمدتاً مس است اما دارای 10 تا 11.5 درصد قلع و مقدار کمی فسفر است. قلع به این معنی است که فلز دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی است. فسفر مقاومت سایش بهتری را ایجاد می کند. علاوه بر این دارای استحکام مکانیکی بالا، رسانایی خوب است و برای لحیم کاری و لحیم کاری مناسب است.

کاربردهای زیادی برای PB1 وجود دارد، از جمله واشر، چرخ دنده و یاتاقان. برای بارهای متوسط ​​تا زیاد بهتر است.

فسفر برنز PB2

این درجه از برنز سرب با استاندارد بریتانیا BS1400: PB2 مطابقت دارد. محتوای قلع بالاتر از PB1 است بنابراین مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد. افزودن حدود 9 درصد سرب و مقدار کمی فسفر، پوشیدن آن را سخت تر می کند. همچنین مقاومت بیشتری در برابر خستگی ایجاد می کند.

باز هم برنامه های زیادی برای PB2 وجود دارد. برای ایجاد مواد مشابه PB1 استفاده می شود، اما در مواردی که مقاومت در برابر سایش بالاتر لازم است و بارها بیشتر هستند.

فسفر برنزفسفر برنز PB102

این رایج ترین درجه فرفورژه فلز است. این شامل حدود 5٪ قلع برای اطمینان از مقاومت در برابر خوردگی خوب است. علاوه بر این، تقریباً 0.4٪ فسفر برای بهبود مواردی مانند مقاومت در برابر سایش، سفتی و استحکام مکانیکی وجود دارد.

PB102 برای تعدادی از کاربردها مفید است زیرا برای شکل دهی سرد مناسب است اما همچنین جوش پذیری خوبی دارد و برای لحیم کاری و لحیم کاری عالی است. معمولاً برای سخت افزارهای دریایی و دریایی و همچنین قطعات الکتریکی، اتصال دهنده ها و حتی اجزای تزئینی استفاده می شود.

فسفر برنز SAE660

این یکی از محبوب ترین آلیاژها در کل طیف برنز است. این یک ماده بسیار متنوع است که شامل مقدار زیادی قلع و سرب (هر دو حداقل 6٪) است. در نتیجه از سختی، مقاومت در برابر سایش و استحکام خوبی برخوردار است. مهمتر از آن، دارای خواص ضد اصطکاک و ماشین کاری عالی است.

SAE660 دچار زینک زدایی نمی شود و در برابر آب نمک و آب دریا مقاومت خوبی دارد. به همین دلیل برای اجزای پمپ و شیر مناسب است. ضد اصطکاک همچنین به این معنی است که برای یاتاقان ها و برس زدن ها در صورت وجود بار متوسط ​​عالی است.

برنز از آلیاژ مس و قلع فاصله زیادی گرفته است. در حال حاضر کلاس وسیع تری از آلیاژهای مس است که هنوز هم تا به امروز کاربردهای جدیدی پیدا می کند. با این حال، تنوع برنز می تواند انتخاب مواد را دشوار کند، بنابراین این مقاله با بررسی یک نوع برنز، برنزهای فسفری، به کاهش سردرگمی کمک می کند. با بررسی خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی برنز فسفر، این مقاله قصد دارد به طراحان علاقه مند کمک کند تا مشخص کنند که آیا این آلیاژ مس در پروژه های آنها قابل اجرا است یا خیر. ابتدا ترکیب برنز فسفر را بررسی می کنیم و سپس به نقاط قوت، معایب، خواص مکانیکی و در نهایت کاربردهای رایج چنین فلز مفیدی می پردازیم.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با 6 آلیاژ برتر برنز

مقاومت ها و ضعف ها

بیشتر آلیاژهای برنز فسفر در برابر کدر شدن و خوردگی مقاوم هستند و در مجرای برق و سایر محیط‌های سوزاننده مفید هستند. آنها همچنین در برابر خستگی مقاوم هستند، به این معنی که قدرت خود را در بسیاری از چرخه های بارگذاری حفظ می کنند. افزودن قلع این مقاومت را همراه با استحکام آن افزایش می‌دهد و افزودن سرب باعث ایجاد فسفر برنز می شود زیرا تقریباً از برش آزاد قابل تشخیص نیست. آلیاژهای برنج بیشتر آلیاژها در حضور اکسیژن یک پتینه جذاب را تشکیل می دهند و بنابراین برای کاربردهای تزئینی نیز مفید هستند. معایب اصلی فسفر برنز می‌تواند رسانایی الکتریکی پایین آن باشد، زیرا فسفر توانایی فلز برای هدایت جریان و قیمت آن را کاهش می‌دهد. گرد و غبار و دود فسفر برنز نیز هنگام استنشاق سمی است، بنابراین مراقب کیف پول و ریه های خود باشید.

ویژگی های مکانیکی

برخی از خواص مکانیکی مربوط به کاربردها و استحکام فسفر برنز را نشان می دهد. این بخش به طور مختصر هر ویژگی را توضیح می دهد و نشان می دهد که چگونه آنها این آلیاژ مس را منحصر به فرد می کنند.

آیا فسفر برنز قوی تر از فولاد ضد زنگ است؟

بستگی دارد. فسفر برنز و فولاد ضد زنگ خواص و مزایای کاملاً متفاوتی دارند و استحکام نسبی آنها به جزئیات ریز ترکیبات آلیاژی بستگی دارد. فولاد ضد زنگ به دلیل استحکام کششی بالاتر در مقایسه با فسفر برنز مفید است.

فسفر برنز به دلیل ترکیب منحصر به فرد از خواص، از جمله: استحکام خوب، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر خوردگی انتخاب شده است.

مزایای خاص کاربرد این دو ماده ناشی از الزامات دقیق استفاده و تعادل مطلوب خواص است.

آیا فسفر برنز مغناطیسی است؟

خیر، فسفر برنز معمولاً غیر مغناطیسی است و یک آلیاژ غیرآهنی است. این ویژگی غیر مغناطیسی آن را برای کاربردهایی که تداخل یا جاذبه مغناطیسی نامطلوب است، مانند در برخی قطعات الکتریکی و الکترونیکی و برنامه های تصویربرداری پزشکی مناسب می کند.

آیا می توانید فسفر برنز را با لیزر جوش دهید؟

بله. جوشکاری لیزر فسفر برنز به دلیل بازتاب بالای این ماده به برخی فرکانس‌های نور لیزر و رسانایی حرارتی بالای آن می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما با تجهیزات و پارامترهای تخصصی جوش لیزری می توان به جوش های لیزری موفق دست یافت. این امر مستلزم کنترل دقیق توان لیزر، مدت زمان پالس و تمرکز پرتو برای غلبه بر بازتاب مواد و دستیابی به یک جوش با کیفیت است.

قابل توجه است که وقتی ماده به حالت مایع نزدیک می‌شود، بازتاب ‌پذیری بسیار کاهش می‌یابد، بنابراین شروع جوش‌ها چالش اصلی است.

آیا فسفر برنز زنگ می زند؟

خیر، فسفر برنز در حالتی که فلزات آهنی مانند آهن و فولاد خورده می شوند، زنگ نمی زند. با این حال، فسفر برنز به ویژه در میان آلیاژهای مس در برابر خوردگی مقاوم است. این مقاومت در برابر خوردگی ناشی از تشکیل یک لایه اکسید محافظ غیرقابل نفوذ بر روی سطح برنز هنگام قرار گرفتن در معرض هوا یا رطوبت است که به عنوان یک مانع رطوبت و اکسیژن عمل می کند.

فسفر برنز اغلب برای کاربردهایی در محیط‌هایی که خوردگی یک نگرانی است، مانند تنظیمات دریایی و فضای باز انتخاب می‌ شود.

کاربردهای فسفر برنز چیست؟

فسفر برنز ماده ای است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما معمولاً در خارج از تجربه مهندسی شناخته شده نیست. این دارای یک لیست طولانی از کاربردهای مهندسی و تزئینی است که در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

  • 1. سیم

مفتول فسفر برنزی نوعی سیم است که به دلیل ترکیب عالی خواص از جمله: استحکام کششی بالا، هدایت الکتریکی خوب، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر خستگی شناخته شده است. سیم فسفر برنزی معمولاً در اتصالات الکتریکی، فنرها، سیم‌های آلات موسیقی و دریچه‌ها استفاده می‌شود که ترکیبی از قدرت و رسانایی الکتریکی آن قابل استفاده است.

  • 2. فنر
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
مقایسه فسفر برنز با برنج( بخش دوم)

فنرهای برنزی فسفر به دلیل خواص فنری عالی خود، ترکیبی از خاصیت ارتجاعی خوب، استحکام کششی بالا، استقامت خستگی چرخه و مقاومت در برابر خوردگی بسیار مورد توجه قرار می گیرند. فنرهای فسفر برنز به طور گسترده در کنتاکت های الکتریکی، کلیدها، قطعات مکانیکی و ابزار استفاده می شود. آنها به دلیل دوام، قابلیت اطمینان و توانایی حفظ خواص فنری خود در طول زمان، حتی در محیط های چالش برانگیز، ارزشمند هستند. به طور معمول، فسفر برنز یکی از دو ماده ورقه ای در یک جزء دو فلزی تغییر حرارتی است که به عنوان یک سنسور حرارتی بسیار پایدار و دقیق عمل می کند.

  • 3. محصولات دریایی

فسفر برنز به دلیل مقاومت استثنایی در برابر خوردگی یون کلرید به طور گسترده در صنایع دریایی استفاده می شود. فسفر برنز به دلیل مقاومت در برابر خوردگی در محیط های آب شور و هزینه نسبتا کم، اغلب برای ساخت پروانه های دریایی استفاده می شود. بست های دریایی مانند: پیچ ها، پیچ ها و مهره ها را می توان از برنز فسفر ساخت تا در برابر نفوذ خورنده آب دریا مقاومت کنند. بوش ها و یاتاقان های ساخته شده از برنز فسفر در بخش های مختلف برای ارائه حرکت قابل اعتماد، بادوام و کم اصطکاک استفاده می شود. اتصالات دریایی و اجزای سخت افزاری مختلفی مانند: گیره ها، لولاها و زنجیرهای بارگذاری متوسط ​​را می توان از این آلیاژها به دلیل خواص مقاوم در برابر خوردگی آنها ساخت. شَفت های محرک برنز فسفر در کاربردهای دریایی استفاده می شود که در آنها مقاومت در برابر خوردگی و دوام ضروری است، زیرا شفت از “پر کردن” عبور می کند و در معرض آب دریا قرار می گیرد.

  • 4. محصولات دندانپزشکی

فسفر برنز قبلاً در تولید محصولات تجهیزات دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گرفت و به دلیل زیست سازگاری بهتر، دوام و سهولت استریل شدن، توسط فولاد ضد زنگ، تیتانیوم و پلاستیک های درجه دندان جایگزین شده بود.

  • 5. کاربرد در آلات موسیقی

فسفر برنز به طور گسترده ای در ساخت آلات موسیقی مختلف، به ویژه به دلیل ویژگی های آکوستیک استثنایی آن استفاده می شود. اغلب برای ساخت سیم های گیتار آکوستیک استفاده می شود. این یک لحن گرم و غنی با پایداری و شفافیت خوب ارائه می دهد که ناشی از مدول بالا فنر و رفتار میرایی کم است. برنز فسفر در سیم‌های پیانو استفاده می‌شود و به طنین و دوام ساز کمک می‌کند تا همان مزایایی که در سیم‌های گیتار دارد. در تولید سنج استفاده می شود، صدایی روشن و طنین انداز ارائه می دهد که از همان طیف خواص و سخت شدن قابل توجهی بهره می برد، که در رول، تابیده شده، یا روکش های دستی مشهود است. برخی از سازهای برنجی، مانند ترومپت و ساکسیفون، ممکن است از اجزای برنز فسفر برای افزایش خواص صوتی و مقاومت در برابر خوردگی ناشی از بزاق استفاده کنند.

  • 6. گیره فیوز

برنز فسفر به طور گسترده ای به عنوان یک جایگزین مقاوم در برابر خوردگی الکتریکی برای فولاد آبکاری شده و سخت شده برای گیره های فنری که فیوزها را حفظ می کنند، استفاده می شود. رسانایی خوب و قابلیت ارتجاعی فنر عالی برای عمر طولانی و گیره های مقاوم در برابر استفاده که به راحتی لحیم می شوند به این امر اضافه می کند.

  • 7. کاربردهای صنعتی

فسفر برنز به دلیل ترکیب منحصربه‌فرد خواص از جمله استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و هدایت الکتریکی کاربردهای صنعتی مختلفی پیدا می  ‌کند. مقاومت در برابر سایش و روان بودن آن را برای استفاده در یاتاقان های غلتکی / توپی و بوش های چرخشی و کشویی ساده، کاهش اصطکاک و سایش در ماشین آلات ایده آل می کند. فنرهای برنز فسفری به دلیل خواص فنری و دوام عالی در تجهیزات صنعتی مختلف از جمله: شیرآلات، کلیدها و قطعات خودرو استفاده می شود. به دلیل هدایت الکتریکی خوب و مقاومت در برابر فرسایش – خوردگی جرقه معمولاً در اتصالات و کلیدهای الکتریکی استفاده می شود. لوله ها و پره های ساخته شده از مواد در مبدل های حرارتی استفاده می شود که در آنها مقاومت در برابر خوردگی و هدایت حرارتی مهم است.

  • 8. کاربرد در صنعت برق
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با فسفر برنز( بخش دوم)

فسفر برنز به دلیل ترکیب عالی از هدایت الکتریکی، هدایت حرارتی و مقاومت در برابر خوردگی به طور گسترده در کاربردهای الکتریکی استفاده می شود. برنز فسفر به طور گسترده ای در اتصالات و کنتاکت های الکتریکی استفاده می شود و هدایت الکتریکی قابل اعتماد و دوام را تضمین می کند. اینها اغلب برای بهبود اتصال و کاهش “نویز” اتصال/قطع، روکش طلا هستند. این در کلیدها به دلیل خواص فنری مانند آن استفاده می شود که امکان تماس الکتریکی صاف و مطمئن با نیروهای فنر بالا و پایدار و انعطاف پذیری خستگی را فراهم می کند. بلوک های ترمینال برنز فسفری برای اتصال سیم در تابلوهای برق و سیستم های توزیع استفاده می شود.فنرهای برنز فسفر به طور گسترده در کلیدها و رله های الکتریکی، تجهیزات صنعتی و محصولات مصرفی استفاده می شود و عملکرد دقیق و قابل تکرار را ارائه می دهد.

  • 9. ایستگاه کانتکت

کنتاکت های فنر برنز فسفر معمولاً در ایستگاه کنتاکت، به ویژه در ایستگاه های الکترومغناطیسی و تابلو برق استفاده می شود. این کاربردها از مقاومت الکتریکی و مکانیکی مواد استفاده می کنند.

  • 10. تماس های قطع کننده مدار

برنز فسفر در قطع کننده های مدار پرقدرت به ویژه در مواد تماس آنها استفاده می شود. ترکیبی از رسانایی الکتریکی خوب، فرسایش کم توسط قوس تماسی، دوام و طول عمر، و قیمت نسبتا پایین یک گروه برنده از مزایا است

چگونه Xometry می تواند به شما در رفع نیازهای فسفر برنز شما کمک کند؟

Xometry یک بازار تولیدی پیشرو است که می تواند به طرق مختلف به نیازهای برنز فسفر شما کمک کند. Xometry شما را با شبکه گسترده ای از تامین کنندگان معتبر و ارائه دهندگان مواد مرتبط می کند تا مواد برنز فسفر با کیفیت بالا را تهیه کنید. ما طیف وسیعی از خدمات تولید مرتبط با مواد را ارائه می دهیم، از جمله: ماشینکاری CNC، چاپ سه بعدی، ساخت ورق فلز، و عملیات حرارتی. شما می توانید از پلت فرم ما برای دریافت قطعات یا اجزای برنز فسفر سفارشی با مشخصات دقیق خود استفاده کنید. پلتفرم ما به شما امکان می دهد طرح خود را آپلود کنید، قیمت های سریع دریافت کنید و با اطمینان قطعات خود را سفارش دهید. رویکرد ما تضمین می‌کند که تمام شرکای تولیدی استانداردهای دقیق کیفیت را رعایت می‌کنند و کیفیت و قابلیت اطمینان محصولات شما را تضمین می‌کنند.

Xometry فرآیند تهیه و ساخت اجزای برنز فسفر را ساده می کند و راه حلی یک مرحله ای برای نیازهای مواد و تولید شما ارائه می دهد.

مزایای فسفر برنز چیست؟

فسفر برنز دارای چندین مزیت از جمله:

دارای رسانایی الکتریکی عالی است که آن را برای کنتاکت های الکتریکی، باس بار و کانکتورها ایده آل می کند.

در برابر خوردگی به ویژه در محیط های مرطوب یا تهاجمی مقاوم است و دوام را تضمین می کند.

ویژگی های فنر مانند را نشان می دهد، بنابراین پس از تغییر شکل بدون از دست دادن استحکام و بدون پاسخ خستگی، به شکل اولیه خود باز می گردد و برای فنرها و تماس ها بهینه می شود.

این مواد عموماً کارایی بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را با کار سخت‌کاری و عملیات حرارتی کرد تا خواص آن را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.

دارای مقاومت در برابر سایش عالی، کاهش اصطکاک برای عناصر غلتشی و قطعات کشویی.

زیست سازگار است و می توان از آن در دستگاه های پزشکی استفاده کرد.

دارای کیفیت آکوستیک مطلوب مانند میرایی کم و رزونانس بالا است که آن را برای سیم های آلات موسیقی مناسب می کند.

برای تهیه فسفر برنز مورد نیازتان با کارشناسان ما با شماره  ۰۹۱۲۳۷۶۶۹۳۹ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

خانه تماسارتباط با ما