آشنایی با ویژگی ها و مزایای ریخته گری فسفر برنز


اگر به دنبال آشنایی با ویژگی ها و مزایای ریخته گری فسفر برنز هستید، به مطلب خوبی سر زدید. ریخته گری فسفر برنز از دیرباز وجود داشته و امروز این صنعت در جهان پر رونق شده است. با ما همراه باشید تا از این ریخته گری بیشتر بدانید. همچنین پیشتر به بررسی مهمترین ویژگی های ریخته گری برنج پرداختیم که می توانید با مراجعه به مطلب قبلی، این مقاله را بخوانید.

آشنایی با ریخته گری فسفر برنز

مس و آلیاژ های آن احتمالا اولین فلزاتی بودند که بشر بیش از 5000 سال پیش از آنها استفاده کرد و از آن زمان تا کنون در هر مرحله از فعالیت های بشری، نقش کلیدی و اساسی را ایفا کرده است. ریخته گری این آلیاژها از قدیمی ترین و اصلی ترین صنایع ریخته گری بوده و نقش مهمی در زمینه های مهندسی، علوم و معماری داشته است.

ریخته گری فسفرهای برنز نیز از دیرباز وجود داشته و تا کنون از این صنعت بسیار استفاده می شود.

مزایا ریخته گری

از مزیت های ریخته گری برای فسفر برنز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استقامت بالا:

ریخته گری قطعات برنز به دلیل استقامت بالایی که دارند بسیار معروف هستند. قطعاتی که از ریخته گری به وجود آمده اند، می توانند به راحتی از مس و آهن استفاده کنند و این امر باعث شده تا برای هر شرکت و صنعتی، ریخته گری یکی از بهترین انتخاب ها باشد. برای مثال مجسمه های برنزی از بیش از 1000 سال پیش ساخته شده اند. این بدان معناست که برنز بی آنکه حتی شما آرزویش را داشته باشید، استقامت و مقاومت خود را دارد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با نحوه ریخته گری برنج( بخش دوم)

ریخته گری فسفر برنز

مقاومت در برابر خوردگی:

شاید این یکی از بزرگترین و بهترین مزیتی باشد که باعث شده تا فسفر برنز ریخته گری شده، این همه طرفدار داشته باشد. قطعات برنز با استفاده از تکنیک های پیشرفته و به روز، به یکی از بهترین محصولات مقاوم در برابر خوردگی تبدیل شده اند. این قطعات برای محصولاتی که در محیط های مرطوب یا دارای ویژگی خورنده می باشند، بسیار مناسب هستند. همچنین بدون هیچ واکنشی می توانند در معرض عناصر منفی قرار گیرند.

سهولت در استفاده و کاربرد:

این ویژگی یکی از مهمترین مزایای ریخته گری های فسفر برنز می باشد. به راحتی می توانید کار جوشکاری را بر این قطعات ریخته گری شده در صورت نیاز و برای تعمیر انجام دهید. و در بسیاری از موارد فسفر برنز ثابت کرده که نسبت به دیگر آلیاژها، کار با آن راحت تر و آسان تر می باشد.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص ریخته گری فسفر برنز برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

خانه تماسارتباط با ما