بررسی مهمترین ویژگی های ریخته گری برنج

ریخته گری برنج

در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی مهمترین ویژگی های ریخته گری برنج بپردازیم. با ما همراه باشید. همچنین پیشتر به بررسی 2 نکته مهم در انتخاب لباس برای ریخته گری قطعات چدنی پرداختیم که می توانید با مراجعه به مطلب قبل، این مقاله را بخوانید.

مهمترین ویژگی های ریخته گری برنج

برنج بهترین آلیاژ برای برای ریخته گری بوده و نتایج خوبی را ارائه می دهد. برنج از آلیاژ روی و مس ساخته شده و از نقطه ذوب کم برخوردار است. از برنج ریخته گری شده برای ضرب سکه و ساخت آلات موسیقی استفاده می شود. نقطه ذوب کم، برنج را به عنوان یک فلز ایده آل برای ریخته گری تبدیل می کند؛ زیرا حتی می توان آن را در کوره های کوچک ریخته گری کرد. علاوه بر این، با افزودن یا از بین بردن آلیاژها، ریخته گر می تواند سختی برنج ها را برای رفع نیازهای متفاوت ریخته گری ها افزایش یا کاهش دهد.

ریخته گری

ریخته گری فلز برنج می تواند برای تولید طرح های پیچیده ی فلزها با حجم زیاد استفاده شود، که هزینه ی آن نیز کم بوده و دارای صرفه ی اقتصادی نیز می باشد. برخی از بهترین و پر رنگ ترین مزیت ها و ویژگی های ریخته گری این نوع فلز هزینه های کم ابزار می باشد. همچنین دقت ابعادی را 0.1 میلی متر افزایش داده و ضخامت دیواره ها می تواند تا 0.75 میلی متر افزایش پیدا کند.

فرآیند ریخته گری فلز برنج

فرآیند این فلز در تولید محصولات و وسایل سخت افزاری، قطعات سازهای موسیقی، لوله کشی ها و در دیگر زمینه های گوناگون استفاده می شود. این روش نیز برای تولید اقلام و تجهیزات سخت مورد استقبال عموم قرار گرفته؛ زیرا این تجهیزات به مواد محکم و سخت نیاز دارند. از برنج در تولید وسایل سخت افزای و لوازم جانبی نیز استفاده می شود. چرا که این فلز پوسیده یا زنگ زده نمی شود و به همین دلیل، قطعات از طول عمر بالایی برخوردار خواهند بود.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
ریخته گری قطعات چدنی چطور انجام می شود؟

ریخته گری فلز برنج

استفاده از قالب ریخته گری برای ساخت این تجهیزات سخت، صاف بودن سطح محصول را تضمین کرده و ابعاد اقلام تولید شده، با دقت و ظرافت می باشد.

ویژگی های مهم

برنج همچنین از آلیاژ های انعطاف پذیر می باشد. بنابراین بدون توجه به پیچیدگی شکل و فرم می تواند در ریخته گری شود.

امیدواریم از مطلبی که درباره ی ریخته گری برنج برای شما نوشتیم راضی بوده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

خانه تماسارتباط با ما