بررسی مهمترین ویژگی های ریخته گری آلومینیوم برنز

آلومینیوم برنز

در این مطلب بر آن هستیم تا برای شما به بررسی ریخته گری آلومینیوم برنز و ویژگی های مهم آن بپردازیم. با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای خواندن مطلب آشنایی با ویژگی ها و مزایای ریخته گری فسفر برنز به مقاله ی قبلی سر بزنید.

ریخته گری آلومینیوم برنز چه ویژگی هایی دارد؟

آلومینیوم برنز از خانواده ی برنزهای سخت با استحکام بالا و مقاومت عالی در برابر خوردگی می باشد. برنزها از سطح سختی بالا، مقاومت فوق العاده در برابر پوسیدگی، هدایت حرارت بالا و همچنین مقاومت و استحکام بی نظیر در برابر فرسودگی برخوردار می باشند.

کاربردهای ریخته گری

ریخته گری در آلومینیوم برنز برای تکاورها و قطات سخت دریایی، پمپ ها، شافت ها و ترکیب واشر و لوله ها استفاده می شود. این قطعات برای کنترل گازها، آب شور، آب های معدنی، اسیدهای غیر اکسیدان و دیگر منابع سیال و مایع صنعتی کاربرد دارد. مقاومت آنها در برابر فرسودگی و پوسیدگی حداقل به اندازه ی آلیاژهای نیکل مس خوب می باشد. یرخی از آلومینیوم برنزها در واقع، از این نظر بسیار برتر هستند.

در برخورد با آلیاژهای مسی، حمله ی الکترونیکی به طور طبیعی کمتر است. مقاومت آلومینیوم برنز در مقابل سولفوریک اسید منجر به پیشرفت فوق العاده ای در ساخت و ترکیب تجهیزات قطعه شویی فولادی شده است.

ریخته گری آلومینیوم برنز

رسانای گرمای بالایی که دارند و همچنین مقاومت آلومینیوم برنز در مقابل حرارت و دمای بالا باعث شده تا برای اهداف بسیار دیگری مناسب باشد. با این حال، آلومینیوم برنزها برای ریخته گری به این دلیل مناسب هستند که در برابر فشارهای هیدرولیکی مقاومت فوق العاده ای دارند.

مشخصه های مهم آلومینیوم برنز

تاکید بسیار و زیادی بر کیفیت پایین ریخته گری در آلومینیوم برنز شده است و این فلز اصلا برای ریخته گری آسان و راحت نمی باشد. اما یک ریخته گر خوب که سر از مواد در می آورد، می تواند با حداقل ضایعات و قطعات بهترین ریخته گری را انجام دهد.

مهمترین مشکل و مسئله ای که در ریخته گری بر آلومینیوم برنز اتفاق می افتد، ممانعت از تشکیل اکسید بر فلز در قالب می باشد. حتی کوچک ترین تلاطم و مشکل در جریان فلز می تواند مشکل ساز شود. پس از ورود فلز به قالب، می بایست به آرامی روی قالب یا برخلاف سطح قالب قرار گیرد چراکه هر وزانی می تواند خطر آفرین و کشنده باشد.

امیدواریم از مطلب که در خصوص ریخته گری آلومینیوم برنز برای شما نوشتیم راضی بوده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =

خانه تماسارتباط با ما