آشنایی با 6 آلیاژ برتر برنز( بخش دوم)

فسفر برنز

آیا با فسفر برنز آشنایی دارید؟ فسفر برنز چه کاربرد هایی دارد. همانطور که می دانید فسفر برنز شامل قلع، فسفر و مس است. در مقالات قبل شما را با استفاده از فسفر برنز در ساخت قطعات و همچنین مشخصات فسفر برنز آشنا کردیم. علاوه بر این با مطالعه مطالب قبل می توانید اطلاعات مفیدی در خصوص برخی از آلیاژ های برتر برنز از جمله آلومینیوم برنز و همچنین سیکون برنز به دست آورید. در اینجا سایر آلیاژ های برنز را به شما معرفی خواهیم کرد.

3. منگنز برنز

منگنز برنز به عنوان محکم ترین و قوی ترین آلیاژ برنز محسوب می شود. اصولا از منگنز برنز در قطعات و محصولات مکانیکی استفاده می شود. لازم به ذکر است که منگنز برنز مقاومت بسیار خوبی در برابر زنگ زدگی دارد.

  • کاربرد ها و استفاده های رایج از این آلیاژ

سگدست، میله، دنده، قطعات ساختاری، پیچ و مهره، اتصالات دریانوردی، گردنه شیر و …

4. نیکل برنج

به نیکل برنج، نیکل نقره ایی نیز می گویند. نیکل برنج آلیاژی است که از قلع، مس و همچنین نیکل تشکیل شده است. مقادیر نیکل در نیکل برنج باعث نقره ایی شدن این آلیاژ و همچنین مقادیر مس و قلع باعث مقاومت و انعطاف پذیری آن می شوند. به همین خاطر از نیکل برنج بیشتر در آلات موسیقی، تجهیزات بصری، تجهیزات و لوازم آشپزی و … استفاده می شود.

5. فسفر برنز

گاهی به فسفر برنز، قلع برنز نیز می گویند. چرا که این آلیاژ حدودا شامل 0.5 تا 1 درصد قلع و همچنین و حدودا بین 0.01 تا 0.35 درصد فسفر است. این ترکیب باعث مقاومت و انعطاف پذیری فوق العاده آن می شود. همچنین می توان از استحکام، مقاومت بالا در برابر خستگی فلزات و همچنین ضریب اصطکاک پایین است. به دلیل وجود قلع در فسفر برنز مقاومت و انعطاف پذیری این آلیاژ بسیار بالا است. از این آلیاژ در تولید قطعات ضد زنگ بسیار استفاده می شود.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بهترین مرکز ریخته گری فسفر برنز کجاست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

خانه تماسارتباط با ما