آشنایی با 6 آلیاژ برتر برنز

بهترین فسفر برنز

همانطور که می دانید فسفر برنز یکی از آلیاژ های بسیار کاربردی و مفید است. در مقالات قبل شما را با دلایل خاص بودن فسفر برنز و همچنین نحوه استفاده از فسفر برنز در ساخت قطعات آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 6 آلیاژ برتر برنز بیشتر آشنا کنیم و برخی از مهم ترین ویژگی های آن ها را به شما معرفی کنیم. با اینکه برنز آلیاژی خالص نیست اما به دلیل اینکه شامل فلزات و آلیاژ های مختلفی است، آلیاژ مهمی به شمار می رود. برنز بیشتر شامل مس است اما آلیاژ های دیگری نیز دارد. به طور کلی قلع به آلیاژ های برنز اضافه شده است و گاهی عنصر هایی مانند سیلیکن، فسفر، آلومینیوم و منگنز نیز جزو آلیاژ برنز محسوب می شود. این موضوع نشان دهنده این است که آلیاژ های مس بسیار متنوع اند. وقتی به فلزی مس اضافه شود باعث تقویت و قوی تر شدن آن فلز می شود. به همین خاطر است که از برنز بیشتر در ساخت آلات موسیقی استفاده می کنند. در ادامه برخی از آلیاژ های برنز از جمله فسفر برنز را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. آلومینیوم برنز

علاوه بر آشنایی با فسفر برنز باید بدانید که آلومینیوم برنز آلیاژی بسیار قوی و مستحکم است. همچنین این آلیاژ خاصیت ضد خورندگی و زنگ زدگی دارد. این آلیاژ شامل مقادیر دیگری نیز می شود تا عملکر بهتری داشته باشد. حدود 6 تا 12 درصد آن آلومینیوم است، 6 درصد آن آهن، 6 درصد ان نیکل. از آلومینیوم برنز در صنعت استفاده می شود. اما بیشترین استفاده آلومینیوم برنز مربوط به تولید آهن آلات دریانوردی و پمپ هایی که مایعات خورنده را انتقال می دهند، است.

  1. سیلیکن برنز
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
قیمت ریخته گری قطعات چدنی چقدر است؟

به سیلیکن برنز سیلیکن برنز قرمز نیز می گویند. سیلیکن برنز شامل مس، سیلیکن و زینک( روی) است. در بیشتر موارد زینک موجود در این آلیاژ 20 درصد است. همچنین سیلیکن موجود در آن از 6 درصد بیشتر نیست. بیشترین کاربرد سیلیکن برنز در تولید شیر و پمپ است. برای اطلاع از تفاوت میان فسفر برنز و سیلیکن برنز می توانید مقالات قبل را مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

خانه تماسارتباط با ما