آشنایی با فسفر برنز( بخش دوم)

کاربرد فسفر برنز

همانطور که می دانید فسفر برنز یک از آلیاژ های مس است که در صنعت بسیار پر کاربرد است. فسفر برنز کاربرد های بسیار زیادی دارد. در مقاله قبل شما را با برخی مشخصات و فواید فسفر برنز آشنا کردیم در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سایر ویژگی های فسفر برنز آشنا کنیم.

فسفر برنز غالبا فلز آهن داری نیست. و دارای ویژگی های زیر است:

فسفر برنز رسانای بسیار خوبی برای جریان برق است. و همچنین دارای ویژگی های فنر مانند است. از فسفر برنز به خاطر خواص فنر مانند آن استفاده های بسیار زیادی می شود و بیشتر فروش فسفر برنز مربوط به خواص فنر مانند آن می شود. فسفر برنز دارای خواص مغناطیسی نیست. از فسفر برنز به عنوان فنر نیز استفاده می شود اما بر خلاف مس برلیوم، فسفر برنز در برخی مواقع قابلیت خم شدگی ندارد و نمی توان به آن حرارت و گرما داد.

فسفر برنز و یا قلع برنز آلیاژی است که می تواند شامل مس، قلع و فسفر باشد.

از فسفر برنز بیشتر در محصولات الکتریکی استفاده می شود. چرا که فسفر برنز دارای قابلیت فنر مانند، مقاوم در برابر خستگی فلزات، قابلیت فرم پذیری و شکل گیری عالی، و همچنین دارای خواص ضد زنگ فوق العاده ایی است. هر چه درصد قلع موجود در فسفر برنز بیشتر باشد خواص ضد زنگ و پوسیدگی فسفر برنز بیشتر خواهد بود. و علاوه بر این دوام آلیاژ نیز بیشتر می شود. فسفر موجود در فسفر برنز حالت سفتی و سختی آلیاژ را بیشتر می کند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
فواید ریخته گری فسفر برنز

آیا می دانید فسفر برنز را به چه شکل هایی می توان تهیه کرد؟

فسفر برنز را به شکل ورقه، نوار، صفحه، سیم، میله و شمش می توان تهیه کرد.

دیگر کاربرد های فسفر برنز

از فسفر برنز در تهیه واشر فنری، بوش، چرخ دنده، سوپاپ ها، شیر اطمینان، محور و بسیاری از ابزار های دیگر می توان استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یک =

خانه تماسارتباط با ما