آشنایی با 6 آلیاژ برتر برنز( بخش سوم)


همانطور که می دانید فسفر برنز یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین آلیاژ های برنز است که با 0.5 تا 1 درصد قلع، 0.01 تا 0.35 درصد فسفر دارد. مقاومت و انعطاف پذیری فسفر برنز بسیار بالا است. همانطور که قبلا هم گفتیم این آلیاژ در برابر خستگی فلزات مقاومت بسیار خوبی دارد. همچنین ضریب اصطکاک آن نیز بسیار پایین است.

در مقالات قبل شما را با مشخصات فسفر برنز و همچنین استفاده از فسفر برنز در ساخت قطعات آشنا کردیم. علاوه بر این در مقالات قبل شما را با برخی از آلیاژ های برتر برنز آشنا کردیم در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بعضی دیگر از آلیاژ های برتر برنز و همچنین سایر مشخصات از فسفر برنز آشنا کنیم.

  • برخی از کاربرد های فسفر برنز
  1. استفاده از این آلیاژ برای پیچ و بست و همچنین میخ پرچی، واشر.
  2. کنتاکت رل، مدار شکن و سوییچ های چرخشی
  3. اتصال دهنده ها و همچنین تقویت کننده های اتصال
  4. از فسفر برنز به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا در آلات موسیقی مانند شیپور، سیم گیتار، ترامپت و همچنین ساکسیفون استفاده می شود.
  • ششمین آلیاژ برتر برنز

نیکل مسی

نیکل مسی همانطور که از نامش پیداست شامل مقادیر بسیار زیاد نیکل است. در واقع مقادیر نیکل موجود در نیکل مس در عین حال که بسیار مفید است ممکن است متغیر نیز باشد. مقدار نیکل در این آلیاژ می تواند 2 درصد و یا حتی 30 درصد نیز باشد. این آلیاژ نیز مانند سایر آلیاژ های برنز بسیار مقاوم و در برابر خورندگی و زنگ زدگی بسیار دوام است. همچنین این آلیاژ دارای خواص مقاومت در برابر گرما و حرارت بالا نیز هست. و این خصوصیت باعث شده است تا در تولید لوازم الکترونیکی، تجهیزات دریانوردی و همچنین بدنه کشتی بسیار مفید و کاربردی باشد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
مهم ترین نکات در مورد ریخته گری چدن

برای اطلاع بیشتر در مورد قیمت فسفر برنز و همچنین سایر آلیاژ ها می توانید با کارشناسان ما در تماس باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =

خانه تماسارتباط با ما