استفاده از فسفر برنز در ساخت قطعات

فسفر برنز

آیا با کاربرد های فسفر برنز آشنایی دارید؟ در مقالات قبل شما را با تفاوت میان فسفر برنز و سیلیکن برنز آشنا کردیم همچنین اطلاعاتی در مورد مقایسه سیم های مسی با فسفر برنز و همچنین اطلاعاتی در مورد فسفر برنز به دست آوردید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با استفاده از فسفر برنز در ساخت قطعات آشنا کنیم.

همانطور که گفتیم فسفر برنز یکی از آلیاژ های مس است با 0.5 تا 11 در صد قلع و 0.01 تا 0.35 درصد فسفر. قلع موجود در فسفر برنز باعث افزایش مقاومت و استحکام فسفر برنز می شود. و همچنین فسفر موجود در آن باعث افزایش سفتی آن می شود.

از فسفر برنز در تولید و ساخت قطعات در زمینه های مختلفی از قبیل الکترونیک و صنایع اطلاعات و ارتباطات استفاده می شود. برای مثال از فسفر برنز در ساخت قطعات ماشینی از جمله کنترل کننده های خودکار، اتومبیل ها، و همچنین خواص الکترومکانیکی استفاده می شود. این قطعات در محصولات مختلفی استفاده می شود. به دلیل خاصیت چکش خواری و انعطاف پذیری می توان از فسفر برنز در فرایند قالبگیری استفاده کرد. مانند فشرده سازی، خمش و بسیاری ازفرایند های دیگر قابل استفاده است.

برخی از کاربرد های رایج سیم ها، نوار ها و همچنین میله های فسفر برنز از قبیل زیر است:

  1. استفاده از فسفر برنز در پیچ و بست :

پیچ و بست، میخ پرچی، واشر

  1. کاربرد های صنعتی

فنر، میان پرده، قطعات ماشین های نساجی

  1. سیستم برقی

کنتاکت رله، سوییچ های چرخشی، مدار شکن، گیره فیوز

  1. الکترونیک
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با فسفر برنز( بخش دوم)

اتصال دهنده ها و تقویت کننده های اتصال

  1. اتومبیل ها

قطعات الکتریکی

  1. آلات موسیقی

فسفر برنز به دلیل خاصیت و قابلیت ارتجاعی که دارد از برنج بسیار عالی تر عمل میکند. و همچنین قابلیت تحمل و مقاومت بسیار بالای فسفر برنز بسیار عالی است. از فسفر برنز در ترامپت و شیپور و همچنین آلات موسیقی بادی مانند ساکسیفون استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سیزده =

خانه تماسارتباط با ما