بررسی مهمترین فاکتورهای ریخته گری برنج

ریخته گری برنج

در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی مهمترین فاکتورهای ریخته گری برنج بپردازیم. با ما همراه باشید. همچنین پیشتر به بررسی مهمترین فاکتورهای ریخته گری آلومینیوم برنز پرداختیم که می توانید با مراجعه به مطلب قبلی، این مقاله را بخوانید.

ریخته گری برنج چه فاکتورهایی دارد؟

برنج یک فلز عالی برای ریخته گری می باشد چراکه از آن می توان نتایج فوق العاده ای به دست آورد. بسیاری بر این باورند که برنج آلیاژ روی و مس است و به دوران باستان و قبل تر باز می گردد. امروزه از برنج در بسیاری از محصولات از سکه گرفته تا شیپور استفاده می شود.

نقطه ی ذوب کم این آلیاژ باعث شده تا برنج به عنوان ماده ای عالی برای ریخته گری باشد و حتی در صنعت های کوچکی مانند دیگ های خانگی استفاده گردد. گاهی آلومینیوم و قلع به برنز اضافه می شود تا یک لایه ی خورنده و بدون دوامی ساخته شود. البته، برای کاربران کارخانه و کارگاه های خانگی کیمیاگری گزینه ی ضروری نیست و از برنج می توان به جای آن استفاده کرد.

در کارهای و پروژه های معماری و عمرانی، وجود قطعات برنجی ضروری می باشد. به دلیل درخشش و براق بودن برنج، بسیاری از هنرمندان از این آلیاژ برای مجسمه ها، جواهرات و سایر اشیاء تزئینی استفاده می کنند.

ریخته گری برنج

سه روش ریخته گری

به طوری کلی سه روش ریخته گری وجود دارد که برای ریخته گری این آلیاژ مناسب می باشد. قطعات فلزی ممکن است روش های متفاوتی را تجربه کنند و اجازه ندهند تا محدود شوند. ریخته گری موم معمولا همراه با ریخته گری برنز است اما می تواند برای برنج و هر فلز دیگری استفاده شود. با استفاده از مدل موم و پوشاندن آن با پوسته های سرامیکی، صنعتگران می توانند آلیاژ مذاب را جایگزین موم کنند. جدا کردن پوسته ها، قطعه های برنجی را نشان می دهد. از ریخته گری موم زمانی استفاده می شود که به جزئیات بیشتری نیاز باشد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با عملکرد چرخ دنده آسانسور

امیدواریم از مطلبی که در خصوص ریخته گری برنج و فاکتورهای آن برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

خانه تماسارتباط با ما