تفاوت میان فسفر برنز و سیلیکن برنز

فسفر برنز

آیا می دانید فسفر برنز با سیلیکن برنز چه تفاوت هایی دارند؟ در مقالات قبل به مقایسه سیم های مسی با فسفر برنز پرداختیم همچنین با مطالعه مقالات قبل می توانید اطلاعات مفیدی در مورد خود فسفر برنز نیز به دست آورید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سایر مشخصات و ویژگی های فسفر برنز بیشتر آشنا کنیم. و با ذکر مشخصات فسفر برنز و سیلیکن برنز از تفاوت میان این دو اطلاع پیدا کنید.

فسفر برنز

این آلیاژ دارای حدود 0.5 تا 1.0 درصد قلع، و حدود 0.01 درصد تا 0.35 درصد فسفر است. فسفر برنز به دلیل استحکام، مقاومت، ضریب اصطکاک پایین و همچنین مقاومت بالا در برابر خستگی فلزات، بسیار شناخته شده و قابل توجه است. وجود قلع در فسفر برنز باعث می شود این آلیاژ دارای خواص ضد زنگ زدگی و همچنین مقاومت بالا باشد. علاوه بر این فسفر موجود در این آلیاژ نیز باعث سفتی و پوشش بیشتر می شود.

از فسفر برنز در چه محصولاتی استفاده می شود؟ محصولات الکتریکی، فنر، واشر، و همچنین ابزارآلاتی که به خواص ضد زنگ نیاز دارد.

فسفر برنز در معماری نیز کاربرد دارد.

آشنایی با سیلیکن برنز

این نوع آلیاژ هم می تواند پوشش برنزی و هم می تواند پوشش برنجی داشته باشد. ( سیلیکن برنز قرمز، سیلیکن برنج قرمز) این ها معمولا از 20 درصد زینک، و 6 درصد سیلیکن تشکیل شده اند. برنج قرمز از مقاومتی بسیار بالا برخوردار است و همچنین در دارای خواص ضد زنگ است. این آلیاژ به طور معمول در شیر و واشر مورد استفاده قرار می گیرد. برنز قرمز نیز بسیار شبیه به آن است اما مقدار زینک با برنج قرمز متفاوت است. این آلیاژ به طور معمول در لوله کشی و شیر استفاده می شود. از سیلیکن برنز در چه جاهایی استفاده می شود؟

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
جالب ترین کاربرد های ریخته گری برنج( بخش دوم)

از سیلیکن برنز در الکترونیک

پیچ و بست ها

صنعت

در سخت افزار های کشتی رانی و دریایی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =

خانه تماسارتباط با ما