ریخته گری فسفر برنز چطور انجام می شود؟


آیا می دانید ریخته گری فسفر برنز چگونه است؟ چه فاکتور هایی در ریخته گری موثر است؟

در مطالب قبلی شما را با قیمت ریخته گری قطعات چدنی آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید.

تکنیک پیچیده در ریخته گری فسفر برنز وجود دارد. فرآیندهای مانند خنک کردن در ریخته گری ، ریخته گری سندینگ، ریخته گری دائمی برای آلیاژ استفاده می شود.

مس، فسفر و قلع در درصد مختلف برای به دست آوردن ترکیب کامل استفاده می شود. اغلب درصد بر اساس الزامات فرایند تولید تغییر می کند.

در شرایط ساده، مرکز ریخته گری یک کارخانه است که ریخته گری توسط ذوب فلز تولید می شود، فلز مایع را به یک قالب ریخته می شود، سپس آن را به هم متصل می کنند.

ریخته گری تنها محصولات فلزی را برای اجزای موتور، راه آهن یا لوله تولید نمی کنند. آنها همچنین مولفه هایی را برای دستگاه های مورد نیاز برای ساخت بسیاری از محصولات مصرف کننده ضروری که ما به آن وابسته هستیم، تشکیل می دهیم. 90 درصد از تمام کالاهای تولید شده به ریخته گری های فلزی متکی هستند.

ریخته گری فسفر برنزفرآیند ریخته گری فسفر برنز

به منظور درک ریخته گری، شما باید فرایند ریخته گری را درک کنید. مراحل کلی دخیل در ریخته گری، قالب گیری، ذوب، ریختن، خروج، تمیز کردن و بازرسی است.

شکل نهایی ریخته گری مربوط به قالب آن است که به آن ریخته می شود، بنابراین قالب ها با دقت شکل می گیرند. یک قالب چوبی یا فلزی است. شایع ترین مواد قالب، سَند و سیلیس است، اما آنها را می توان از تعدادی از مواد مختلف بسته به فلز ریخته گری و روش آن استفاده کرد.

فسفر برنز می تواند برای ریخته گری های صنعتی استفاده شود. برای نیازهای صنعتی، این مواد به طور گسترده استفاده می شود.

در واقع در لوازم الکتریکی استفاده می شود. به منظور تولید قطعات مانند تماس های قطع کننده مدار استفاده می شود. از آنجا که مواد مقرون به صرفه و با قدرت بالا است آن را نیز برای ساخت کلیپ های فیوز استفاده می کنند. همچنین این محصولات برای اتصال PCB ها و فیوز ها استفاده می شوند.

فسفر برنز یا برنز قلع، آلیاژهای حاوی مس، قلع و فسفر هستند. فسفر برنز حاوی بین 0.5 تا 11٪ قلع و 0.01 تا 0.35٪ فسفر است. اضافه کردن قلع مقاومت خوردگی و قدرت آلیاژ را افزایش می دهد.

فسفر مقاومت سایش و سفتی آلیاژ را افزایش می دهد. فسفر برنز دارای ویژگی های فوق العاده بهار، مقاومت خستگی بالا، شکل پذیری عالی و لحیم کاری و مقاومت در برابر خوردگی بالا است. آنها عمدتا برای محصولات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده های دیگر عبارتند از مخازن مقاوم در برابر خوردگی، دیافراگم ها و واشر های فنری.

فسفر برنز به عنوان C50100 UNS C50100 از طریق C54200 تعیین می شود. فسفر برنز سرب، مقاومت خوب و مقاومت خستگی را با ماشینکاری خوب، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر خوردگی ترکیب می کند. آنها در برنامه های کاربردی مانند بلبرینگ آستین، واشر محرک و پیروان CAM استفاده می شود. آنها از طریق C54400 C53400 به عنوان C53400 ISS تعیین می شوند.

ریزساختار فسفر برنز حاوی رگه های دوبعدی معمولی از آلیاژهای مس است. قلع در محلول جامد مس آلفا باقی می ماند. فسفر یک فاز فسفید مس را تشکیل می دهد. فسفر برنز دارای محدوده ی انجماد وسیع و جداسازی گسترده ای از آلیاژی در خنک سازی رخ می دهد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
2 تفاوت عمده بین ریخته گری قطعات چدنی و آهن ورزیده

ماده ای که برای اولین بار خنک می شود، دندریت های فاز آلفا غنی از مس است. دندریت ها به شدت هسته ای هستند یا حاوی طیف وسیعی از ترکیبات بر ضخامت آنها هستند. مرحله دوم به شکل قلع غنی است، در ابتدا به بتا تبدیل می شود، و در نهایت به ترکیبی از آلفا و دلتا. فازهای آلفا و دلتا در بین دندریت ها شکل می گیرد. فاز غنی فسفر به عنوان ترکیب یوتکتیک فسفید مس استوار است.

دندریت ها در طول کار و انجماد شکسته می شوند، ساختار حاصل از دانه های آلفا مس و از فازهای دلتا غنی آلفا و قلع و فسفید مس تشکیل شده اند.

قدرت کششی یک مقدار استرس است که نقطه را تعیین می کند پس از آن ماده به صورت پلاستیکی تغییر می کند. این یک معیار معمول از قدرت غیر قابل تولید مواد است، به عنوان استرس زیر این نقطه، آلیاژ را خم نمی کند و یا کشش می دهد (هرچند، همیشه استثنائات وجود دارد).

این یک معیار مفید برای تولید کنندگان در هنگام ماشینکاری، و همچنین در برنامه های کاربردی که در آن مواد باید فرم خود را بدون به خطر انداختن یکپارچگی ساختار حفظ کنید. فسفر برنز دارای قدرت عملکرد چشمگیر است، مطابق با برخی از آلیاژهای آلومینیومی و بیش از هر برنز دیگر، و این به لطف درصد بالایی از قلع و فسفر است. هنگامی که با ویژگی های بهار خوب آن ترکیب شده است، این آلیاژ قوی است که قوی است و قوی خواهد ماند.

ضریب الاستیسیته، یا ضریب یانگ، توانایی یک ماده را به صورت الاستیک تغییر می دهد، این است که چگونه مواد را سخت می کند.

به طور غیرمستقیم، ضریب بالاتر، یک ماده الاستیک را نشان می دهد، اما این اندازه گیری از ‘کشش’ نیست؛ این اندازه گیری از قدرت مواد داخلی است و به احتمال زیاد این مواد به شکل اصلی خود در حضور نیروی افزایش می یابد.

بنابراین، ضریب بالا، به معنی یک ماده به طور کلی قوی است، زیرا تحت شرایط بارگیری افزایش نمی یابد. فسفر برنزدارای ضریب الاستیک شدید (تقریبا نیمی از اکثر فولاد) است که نشان می دهد آن را به عنوان آلیاژ های دیگر قوی نیست، بلکه می تواند خود را تحت شرایط متوسط ​​نگه دارد. این باعث می شود که فسفر برنزهر دو برای شکل دادن به عملیات و سخت تر به ماشین مفید باشد، اما بیشتر در این مورد بیشتر است.

هدایت الکتریکی فسفر برنزحدود 15٪ از مس خالص است – پس چرا از آن در برنامه های کاربردی الکتریکی استفاده می شود.

این پاسخ در تعادل خوب فسفر برنز قدرت فتیگ، مقاومت در برابر خوردگی و هدایت الکتریکی قرار دارد. در حالی که آلیاژ استاندارد در هر یک از این دسته ها نیست، توانایی آن برای هر دو مقاوم، قوی و هدایت اجزای الکتریکی ساخته شده از فسفر برنز طولانی تر از آنالوگ های مس است. بنابراین، فسفر برنزبرای مدت زمان طولانی به عنوان یک ماده در سوئیچ های الکتریکی، اتصال دهنده ها، اتصالات و غیره استفاده شده است، زیرا می تواند هر دو بارهای مکانیکی و الکتریکی بهتر از همتایان معمولی مس باشد.

فسفر برنز چیست و از چه چیزی ساخته شده است؟

فسفر برنز یک آلیاژ مس است که حاوی مقدار قابل توجهی فسفر است. آلیاژ همچنین حاوی 0.5 ٪ – 11 ٪ قلع است. از نظر تاریخی یکی از قدیمی ترین آلیاژهای فلزی جهان است که منشأ آن تقریباً 4000 سال است.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
مقایسه سیم های مسی با فسفر برنز

این ماده به دلیل قدرت ، دوام ، ضریب اصطکاک بسیار شناخته شده است. با توجه به وجود فسفر ، آلیاژ در حالت مذاب از سیالیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل قابلیت کارایی خوبی را ارائه می دهد. فسفر به عنوان یک اکسیدان DE عمل می کند ، ویسکوزیته را کاهش می دهد و بنابراین سیالیت را بهبود می بخشد ، در حالی که سفتی و مقاومت در برابر سایش را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، معرفی قلع منجر به افزایش قابل توجهی در مقاومت و ایستادگی در برابر خوردگی می شود.

آیا فسفر برنز مغناطیسی است؟ خصوصیات فسفر برنز

فسفر برنز یک فلز غیر مغناطیسی با استحکام و مقاومت عالی در برابر خوردگی و فَتیگ است. پوشیدن فوق العاده خوب است. این هدایت الکتریکی خوب ، اصطکاک کم و خاصیت ارتجاعی عالی را ارائه می دهد. اندازه دانه ریز آلیاژ به آن اجازه می دهد تا درجه بالاتری از بهار داشته باشد.

کاربرد های فسفر برنز

از آن در طیف گسترده ای از برنامه ها و صنایع ، از هوافضا ، الکترونیک و شیمیایی گرفته تا مهندسی مکانیکی و دریایی استفاده می شود. خصوصیات ذاتی آن باعث می شود تا محصولات و موقعیت هایی که مقاومت در برابر سایش ، فَتیگ و حتی خوردگی شیمیایی مورد نیاز است ، مناسب باشد.

به همین دلیل ، فسفر برنز برای چشمه ها ، پیچ ها ، یاتاقان ها ، اتصال دهنده ها و سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که باید در مقابل فَتیگ و استرس زیاد طراحی شوند ، در حالی که خاصیت ارتجاعی بالایی دارند. آلیاژ همچنین در برنامه های مختلف بسیار متداول است.

مواد مقرون به صرفه و قابل استفاده را می توان در بسیاری از شکل ها و اندازه ها طراحی کرد. الکترونیک دیجیتال ، اتومبیل و کنترل های اتوماتیک همه به دلیل عملکرد و قابلیت اطمینان بالای آنها به قطعات ساخته شده با فسفر برنز متکی هستند.

این آلیاژ نیز در صنعت Cryogenics بسیار محبوب است. با توجه به رسانای الکتریکی بالا و رسانای حرارتی کم ، می تواند به عنوان یک اتصال الکتریکی، حتی در دماهای بسیار پایین، به طور مؤثر عمل کند. این امر بسیار ارزشمند است، زیرا این ماده برای عملکرد به عنوان یک مؤلفه الکتریکی در محیط های کرایوژنیک نیازی به گرمای اضافی ندارد. از فسفر برنز نیز به دلیل مقاومت در برابر خوردگی زیاد در ذخیره سوخت هسته ای صرف شده استفاده می شود.

آلیاژ یک ماده محبوب برای سازهای موسیقی مانند ترومپت ها ، ساکسیفون ها و ترومبون ها و همچنین رشته های گیتار آکوستیک است. در مورد این ابزارها ، از مواد با دوام و زیبایی شناسی برای دستیابی به یک نگاه خاص و صدا استفاده می شود. در مورد رشته های آکوستیک ، رشته های فسفر برنز به دلیل عمر طولانی ، دوام و گرم ، روشن و به خوبی متعادل آکوستیک شناخته شده اند.

فسفر برنز در هنر و طراحی

خصوصیات فسفر برنز ، آن را به یک آلیاژ مفیدی از نظر زیبایی و کاربردی بودن تبدیل می کند. از آنجا که این فلز دارای قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده ای برای فرآیندهای قالب گیری مانند پانچ زدن ، خم کردن و کشیدن است و به راحتی می توان آن را آبکاری کرد ، یک رسانه فلزی همه کاره را برای هنرمندان و طراحان ارائه می دهد.

هنرمندان و طراحان از این مواد برای ایجاد مجسمه ها و توری های پیچیده ، حتی جواهرات و همچنین تاسیسات جنبشی قوی تر استفاده کرده اند. از آنجا که فسفر برنز هیچ ترک خوردگی فصلی یا سخت شدن مبتنی بر سن را نشان می دهد و در برابر مواد شیمیایی و انواع دیگر خوردگی بسیار مقاوم است، مجسمه های پیچیده و زیبا ساخته شده از مواد قادر به تحمل آزمایش زمان هستند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
ریخته گری فسفر برنز PB2 چگونه است؟

ریخته گری صنعتی بسته به الزامات دستگاه هایی که ریخته گری صورت می گیرد انجام می شود. قطعات مختلف انواع مختلفی از ملزومات را دارند. از این رو بسته به نیاز از مواد ریخته گری استفاده می شود. علاوه بر این ، نوع مناسب فلز ممکن است برای هر قسمت از دستگاه مناسب نباشد. از این رو ، مهم است که قبل از تصمیم به خرید فلز برای اهداف ریخته گری ، گزینه ها را بدانید. یک تهیه کننده حرفه ای ریخته گری فلزی را انتخاب کنید و آنها به شما در تصمیم گیری در مورد ریخته گری مناسب برای قطعات ماشین آلات خود کمک می کنند.

انواع ریخته گری که می توانید انتخاب کنید ؟

فولاد ضد زنگ

اگر به ریخته گری غیر خورنده احتیاج دارید ، پس از آن فولاد ضد زنگ بهترین گزینه است. علاوه بر این ، ریخته گری با فولاد ضد زنگ بسیار بادوام است. استفاده از کروم و مولیبدن به شما کمک می کند تا ریخته گری محکم و بادوام شود. علاوه بر این ، توانایی مقاوم در برابر خوردگی به تبدیل این گزینه ریخته گری با دوام کمک می کند.

ریخته گری برنز فسفر

این آلیاژ مس با مقدار قابل توجهی فسفر است. در طی فرآیند ذوب ، به عنوان یک عامل دفع اکسید کننده نیز اضافه می شود. این آلیاژها به دلیل سخت و مقاوم در برابر اصطکاک قابل توجه هستند. این به عنوان مواد ریخته گری برای چشمه ها ، پیچ ها و سایر محصولات مورد نیاز مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده می شود.

آلیاژ مس

از آلیاژهای مبتنی بر مس به عنوان ماده ریخته گری استفاده می شود زیرا بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند. علاوه بر این ، آنها سرمایه گذاری های بلند مدت هستند. با این حال ، خواص آلیاژ مبتنی بر مس بسته به سایر مواد شیمیایی و مواد مربوط به همان تغییر می کند. برنج یکی از محبوب ترین آلیاژهای مبتنی بر مس است و از نظر صنعتی در فرآیندهای مختلف تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

آهن سفید

آهن سفید به دلیل خاصیت عالی مقاومت در برابر سایش و پوسیدگی شناخته شده است. برخی از آهن سفید مورد استفاده برای هدف ریخته گری حاوی مقادیر زیادی کروم است به طوری که عملکرد این فلز در دماهای بالا افزایش می یابد. آنها همچنین مقاوم در برابر خوردگی هستند. از این رو آنها برای اهداف ریخته گری ایده آل هستند. جدا از آهن سفید ، آهن انعطاف پذیر و آهن خاکستری نیز برای تهیه محصولات صنعتی استفاده می شود.

برنز قلع سرب

برنز قلع سرب حاوی مقادیر زیادی سرب است. استحکام مکانیکی برنز قلع سرب پایین تر از برنزهای قلع معمولی است. با این حال ، آنها می توانند به طور موثری برای ریخته گری پمپ ، اتصالات الکتریکی ، بدنهای دریچه ، تهویه آب و یاطاقان موتور استفاده شوند. این ریخته گری دارای خواص ضد اصطکاک است که برای اهداف استفاده صنعتی مفید است.

برای ریخته گری فسفر برنز با بهترین کیفیت با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۳۷۶۶۹۳۹ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

خانه تماسارتباط با ما