روند ریخته گری قطعات چدنی


ریخته گری قطعات چدنی چطور انجام می شود؟

در مطالب قبلی شما را با چند مزیت ریخته گری قطعات چدنی آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص روند ریخته گری اطلاعات بیشتری به دست آورید.

ریخته گری قطعات چدنی چگونه انجام می شود؟

چدن، آلیاژی از آهن است که حاوی 2 تا 4 درصد کربن است، همراه با مقادیر مختلف سیلیسیم و منگنز و آثار ناخالصی هایی مانند گوگرد و فسفر. این ماده با کاهش سنگ آهن در کوره بلند ساخته می شود. آهن مایع ریخته می شود، یا به داخل شمش های خام ریخته و سخت می شود و پس از آن به همراه ضایعات و عناصر آلیاژی موجود در کوره های گنبد مجدداً ذوب می شوند و برای تولید محصولات مختلف دوباره در قالب ها قالب می شوند.

چینی ها از اوایل قرن 6 قبل از میلاد چدن تولید می کردند و تا قرن 14 میلادی به صورت پراکنده در اروپا تولید می شد. حدود 1500 در انگلیس وارد شد. اولین کارخانه آهن سازی در آمریکا در سال 1619 در رودخانه جیمز، ویرجینیا تاسیس شد.

ریخته گری قطعات چدنی

در طول سده های 18 و 19، چدن ماده مهندسی ارزان تری نسبت به آهن فرفورژه بود زیرا به تصفیه فشرده و کار با چکش احتیاج نداشت، اما از نظر مقاومت کششی شکننده تر و پایین تر بود. با این وجود، مقاومت تحمل بار آن را به اولین فلز سازه ای مهم تبدیل کرده است و از آن در اولین آسمان خراش ها استفاده شده است.

در قرن بیستم، فولاد در ساخت جایگزین چدن شد، اما چدن همچنان کاربردهای صنعتی بسیاری دارد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بررسی مزیت فرآیند ریخته گری قطعات چدنی

بیشتر چدن یا به اصطلاح آهن خاکستری یا آهن سفید است، رنگهایی که توسط شکستگی نشان داده می شوند. آهن خاکستری حاوی سیلیسیم بیشتری است و سخت تر و قابل پردازش بیشتری نسبت به آهن سفید دارد.

در آپدیت جدید این صفحه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص ریخته گری به دست آورید.

برای ریخته گری قطعات چدنی با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱-۴۴۶۰۲۳۰۹ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

خانه تماسارتباط با ما