ریخته گری قطعات چدنی چطور انجام می شود؟


نحوه ریخته گری قطعات چدنی چگونه است؟ همانطور که می دانید یکی از بهترین مراکز برای ریخته گری قطعات چدنی مجموعه فراذوب می باشد.

در مطالب قبلی شما را با بهترین مرکز ریخته گری فسفر برنز آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص نحوه ریخته گری قطعات چدنی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

ریخته گری فلز تاسیساتی است که با تولید فلز مذاب در قالب ، روی تولید محصول ریخته گری فلز کار می کند.

از حمل و نقل تا ماشین آلات کشاورزی ، صنعت ساختمان ، محصولات ریخته گری شده هستند. کاربرد آن به طور عادی زندگی روزمره ما را احاطه کرده است ، اما اکثر ما هیچ چیزی در مورد این صنعت فلزکاری نمی دانیم.

ریخته گری قطعات چدنی چیست؟

یک ریخته گری فلز ، به سادگی توضیح داده شده است تاسیساتی که روی ریخته گری فلز کار می کند تا قطعات ریخته گری را در اشکال و طرح های مختلف در صورت نیاز ارائه دهد.

ریخته گری فلزات امروزه به طیف وسیعی از صنایع خدمت می کند. کار آن از نزدیک با زمینه های فوق العاده ای مانند حمل و نقل ، روشنایی ، مبلمان ، خودرو، ساخت و ساز که مربوط به بسیاری از محصولات اصلی مصرفی است که ما به آن وابسته هستیم ، مطابقت دارد.

صنعت ریخته گری فلز بسیار بزرگ است ، بنابراین فلزات ریخته گری نیز در زمینه های متمرکز ، فلز و غیره تقسیم بندی می شوند. مجموعه ای از امکانات تخصصی در قطعات خودرو و … هستند.

قطعات چدنی

کدام فلزات در ریخته گری استفاده می شود؟

ریخته گری عمدتا بر روی مواد فلزی مختلف کار می کند ، بیشتر آنها چدن ، آلومینیوم ، برنز ، فولاد و برنج هستند.

هر فلز خواص ریخته گری مشابهی ندارد و بسیار مهم است که با دقت در نظر بگیریم که کدام ماده برای هر محصول صنعتی مناسب است.

آلومینیوم ترجیحاً به عنوان یک ماده خوب ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد. نقطه ذوب پایین آن (تقریباً 660 درجه سانتی گراد) باعث صرفه جویی در زمان در مقایسه با سایر فلزات می شود (برای مثال برنز در دمای 950 درجه سانتی گراد ، چدن در دمای 1100 1900 درجه سانتی گراد چدن).

علاوه بر این ، تطبیق پذیری آلومینیوم همچنین امکان ریختن اشکال و سبک های مختلف را می دهد ، بنابراین در بسیاری از صنایع در فضای باز تا قطعات خودرو به طور گسترده ای استفاده می شود. قطعات ریخته گری آلومینیوم جمع آوری شده به دلیل سطح صاف ، صیقلی و روشن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

در عین حال ، چدن اغلب به دلیل وزن زیاد و ماندگاری طولانی با نوردهی خارجی ، در تولید پایه های روشنایی ، پایه وزنه کشاورزی ، گلدان ، پوشش دهی ، تیر و غیره دیده می شود. تیر چراغ چدنی می تواند حداقل 50 سال دوام بیاورد و با شرایط آب و هوایی شدید روبرو شود ، اما همچنان ظاهر خوبی دارد ، در حالی که پوشش چاه می تواند دوازده تن بار را تحمل کند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
فواید ریخته گری چدن

از طرفی، مواد فولادی به راحتی زنگ می زنند بنابراین استفاده از آنها برای مصارف بیرونی محدود است یا در صورت نیاز به درمان های گران قیمت بیشتری نیاز دارد.

فرایند ریخته گری قطعات چدنی چگونه است؟

طبق تعریف ، ممکن است فکر کنید که این کار بسیار اسان است ، اما هنگامی که وارد یک کارخانه ریخته گری می شوید ، متوجه می شوید که این کار ریخته گری چقدر ماهرانه و مبتکرانه انجام می شود. ریخته گری هر محصول مراحل زیادی را شامل می شود و هر مرحله نیاز به دقیق و مهارت است.

به طور خلاصه ، عملیات ریخته گری کلی فلز شامل ساخت الگو ، قالب گیری ، ریختن ، خنک کردن ، تکان دادن ، انفجار، بستن و بازرسی است. مرحله بعدی ماشینکاری دقیق دستگاه CNC برای فرز ، تراشکاری ، تراش و غیره در صورت درخواست است و بستگی به ظرفیت هر ریخته گری دارد.

در مرحله اول ، الگو سازی در فرایند ریخته گری فلز بسیار مهم است. این الگو ماکت پروژه ای است که باید ریخته شود. معمولاً از چوب یا فلز ساخته می شود (آلومینیوم به طور گسترده استفاده می شود). از این الگوها می توان برای ایجاد حفره قالب به میزان مورد نیاز استفاده کرد.

در بین تکنیک های قالب گیری ، قالب ماسه ای به دلیل هزینه کم ، محبوب ترین و گسترده ترین فرآیند قالب گیری در ریخته گری به نظر می رسد. فناوری قالب ماسه می تواند برای ریخته گری های کوچک و بزرگ اعمال شود. و پردازش آن در مقایسه با سایر روشها بسیار آسان است.

در روش ریخته گری ماسه ، ماسه سبز بیشتر دارای محتوای مرطوب و به طور طبیعی قابلیت چسبندگی بالا است. اساساً ، کارگر الگو را به فلاسک ماسه فشار می دهد و پس از بیرون کشیدن الگو ، حفره قالب ایجاد می شود. این مرحله می تواند به صورت خودکار یا دستی انجام شود.

حفره شکل ها را مانند الگو نشان می دهد و شامل چند سوراخ و خط برای مرحله ریختن است. با ریختن فلز مذاب در این حفره ها ، ریخته گری شکل می گیرد. امروزه ذوب فلزات بیشتر توسط کوره الکتریکی پردازش می شود ، در حالی که کوره ذغال سنگ را می توان در چند ریخته گری کوچک یافت.

پس از ریختن ، چند ساعت طول می کشد تا اجازه دهید قالب گیری خنک شود. ضخامت با فرآیند تکان دادن جمع آوری می شود و از طریق تمیز کردن ماسه باقی می ماند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بررسی مهمترین ویژگی های ریخته گری برنج

بسته به الزامات ، تقلب می تواند ساده ، پیچیده و سخت باشد. می توان از آن برای معایب سطحی مانند سوراخ سوراخ ، ترک ، پوست خشن و غیره استفاده کرد. بازرسی قبل از ارسال به مشتری با دقت پردازش می شود.

چه تجهیزات در ریخته گری قطعات چدنی وجود دارد؟

ریخته گری های فلزی با اندازه های بزرگ به شدت مکانیزه می شوند. آنها تمام ماشین آلات و تجهیزات را تقریباً برای فرآیندهایی مانند الگو سازی ، قالب گیری ، ریختن ، تمیز کردن ، ماشینکاری و غیره مجهز می کنند. ریخته گری فلزات مدرن شامل ماشین آلات ماشینکاری پیشرفته ، کوره با ظرفیت بالا ، خط اتوماتیک ، لیفتراک ، جرثقیل ، نوار نقاله ، دستیار ربات و غیره می باشد.

ریخته گری ریخته گری فلزات کوچک تا متوسط ​​بر اساس فرآیند نیمه اتوماتیک یا دستی کار می کند ، اما خطوط کوره و قالب ضروری هستند.

کوره مورد استفاده برای ذوب فلز بسته به ظرفیت و سوخت متفاوت است. کوره سنتی شامل کوره زغال سنگ و کوره الکتریکی است. انواع پیشرفته تر ، کوره قوس الکتریکی (EAF) ، کوره القایی ، کپسول ها و طنین را نام می برد. اندازه کوره می تواند از نوع رومیزی گرفته تا تجهیزات با وزن چند تن باشد. هرچه کوره بزرگتر باشد ، ظرفیت ذوب آن بیشتر است.

خط قالب گیری ، یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای ریخته گری فلزات ریخته گری. هر روش قالب گیری نیاز به یک خط تولید مجزا مجهز به تجهیزات پشتیبانی دارد. خط خود را برای فرآیند ریخته گری ماسه سبز ، مشابه ریخته گری رزین، ریخته گری فوم از دست رفته وجود دارد.

چگونه از ایمنی در ریخته گری فلزات اطمینان حاصل کنیم؟

بدیهی است که فلزکاری یک صنعت سنگین است و خطرات غیر منتظره زیادی را حفظ می کند. ماهیت خشن و غیرقابل پیش بینی واکنش شیمیایی همیشه مورد توجه است. بنابراین ، رعایت ایمنی کارگران از اهمیت حیاتی برخوردار است.

اطمینان از ایمنی کار در فرآیند ریخته گری فلزات برای به حداقل رساندن صدمات و تصادفات به کارگران ، برای جلوگیری از تلفات و خسارت به افراد و اموال برای ریخته گری انجام می شود.

قبل از اجرای عملیات ، هر کارخانه ریخته گری فلز باید پروتکل های ایمنی تنظیم شده توسط مقام را تضمین کند.

طراحی و تجهیزات ریخته گری فلز مورد نیاز برای اطمینان از ایمنی کارگران و مناطق اطراف است.

جای تعجب نیست که دمای ریخته گری فلز بسیار گرم است. روزانه با ذوب فلز کار می کند که می تواند تا 2000 درجه سانتی گراد گرم شود. در این شرایط کار ، سقف باید بالا باشد تا گردش هوا امکان پذیر باشد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
مقایسه فسفر برنز با برنج( بخش دوم)

بهتر است از مواد غیر واکنش پذیر و مقاوم در برابر شعله ساخته شود. همچنین توصیه می شود برای حمایت از مکانیک مانند لیفتراک ، تجهیزات مکانیکی یا نوار نقاله برای به حداقل رساندن مواجهه انسان و کاهش شمارنده خطر سرمایه گذاری کنید.

کارگر در ریخته گری باید به طور کامل بسته به موقعیت کار ، به لباس محافظ مانند کلاه ، عینک ، دستکش و غیره مجهز باشد. برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه ، تجهیزات ضد حریق و انفجار باید همیشه آماده باشند.

همچنین به طور مرتب دستگاه ، خط اتوماتیک ، کوره و غیره را بررسی کنید تا در صورت نیاز به خرابی، به برق یا عملکرد نادرست پی ببرید. همچنین از کارگر خواسته می شود استانداردها و روش های استفاده ایمن از دستگاه را رعایت کنند.

علاوه بر این ، ریخته گری فلزکاری همچنین باید شرایط خارجی دیگر مانند تامین روشنایی کافی ، تهویه هوا یا کنترل سر و صدا و غیره را تضمین کند.

ریخته گری فلزات به کدام صنعت خدمت می کند؟

در حال حاضر ، تقاضای بازار برای ریخته گری محصولات بسیار زیاد است.

از ماشین آلات کشاورزی ، ماشین آلات ساختمانی ، تجهیزات صنعتی ، حمل و نقل ، دریایی ، تامین آب و زهکشی ، دکوراسیون شهری ، برق ، متالورژی ، مکانیک و غیره ، همه از قطعات ریخته گری از ریخته گری فلز استفاده می کنند.

بسیار معمول است که چراغ های بیرونی را جلوی حیاط یا در کنار خیابان به محل کار خود مورد استفاده قرار دهید. این چراغ روشنایی عمدتا با روش ریخته گری ساخته می شود و از مواد فلزی ساخته شده است (چدن و ​​آلومینیوم ریخته گری بیشتر ارجحیت دارند).

مشابه آن ها می توان به انتهای نیمکت ، سطل زباله ، حصار ، نرده یا تجهیزات آشپزخانه به عنوان لوازم جانبی اجاق گاز و همچنین وسایل آشپزی اشاره کرد.

ماشین آلات کشاورزی ، صنعتی ، هوانوردی ، دریایی … همچنین دیگر از جزئیات ریخته گری صرف نظر نکنید.

این مجموعه مفتخر است که حرفه ریخته گری سنتی را به ارث برده و بهترین محصول ریخته گری فلز را به بازار جهانی تحویل می دهد. ما ریخته گری OEM و ODM ریخته گری متخصص در ریخته گری محصولات سفارشی بر اساس نیازهای مختلف هستیم.

لطفاً وبلاگ ریخته گری ما را بررسی کنید تا با تکنیک های ریخته گری فلز بیشتر آشنا شوید. همچنین اگر به دنبال ریخته گری فلزی معتبر برای پروژه خود هستید ، با ما تماس بگیرید.

برای ریخته گری قطعات چدنی با بهترین کیفیت با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۳۷۶۶۹۳۹ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 4 =

خانه تماسارتباط با ما