قیمت ریخته گری قطعات چدنی چقدر است؟

قیمت ریخته گری قطعات چدنی

قیمت ریخته گری قطعات چدنی چقدر است؟ هزینه ریخته گری را چطور می توان براورد کرد؟

در مطالب قبلی شما را با ریخته گری فسفر برنز PB2 آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص قیمت ریخته گری قطعات چدنی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

قیمت ریخته گری قطعات چدنی

برای برخی از محصولات ریخته گری آهن، قیمت چدن به ازای هر پوند برای خریداران برای ارزیابی سطح قیمت تامین کنندگان بسیار مفید است.

قیمت هر پوند به عوامل زیادی مانند مواد آهن، وزن و اندازه واحد ریخته گری، پیچیدگی طراحی، فرآیندهای تولید ریخته گری، نیازهای رنگ آمیزی، بار کار ماشینکاری و تقاضای سالانه مرتبط است.

قیمت ریخته گری قطعات چدنی

 

اجازه دهید این عوامل و قیمت ها را بر اساس آن توضیح دهیم، لطفا توجه داشته باشید که قیمت USD/lb فقط هزینه های کارخانه است، که هزینه های رنگ آمیزی، بسته بندی و حمل و نقل داخلی را شامل نمی شود.

اگر می ‌خواهید هزینه‌های دقیق ریخته‌ گری آهن، از جمله ریخته‌ گری، ماشین‌ کاری، رنگ ‌آمیزی و بسته‌ بندی را محاسبه کنید، لطفاً از ابزار محاسبه قیمت بهتر ‘ماشین حساب قیمت چدن’ که رایگان است استفاده کنید.

اگر می خواهید در مورد قیمت چدن خام در هر کیلوگرم یا هر تن اطلاعات کسب کنید، لطفاً به ‘قیمت های چدن در هر پوند، کیلوگرم، تن مراجعه کنید.

  • قالب گیری سندینگ رزین این فرآیند ریخته گری به دلیل استفاده از مواد رزین فوران هزینه بیشتری دارد. برای تولید ریخته‌ گری‌ های چدنی با وزن واحد از 200 پوند تا 5000 پوند مناسب است. ساختار می‌تواند پیچیده ‌تر باشد و کیفیت سطح خوبی داشته باشد و عیوب ریخته‌ گری کمتری داشته باشد.
  • قالب‌ گیری پوسته‌ای این فرآیند ریخته‌ گری حتی از فرآیند ریخته‌گری با سندینگ رزین گران‌ تر است. برای تولید ریخته گری چدنی با وزن 1 پوند تا 100 پوند مناسب است و می تواند ریخته گری با ساختار بسیار پیچیده و تحمل ابعادی و کیفیت سطحی بالا تولید کند.

قیمت ریخته گری قطعات چدنیعلاوه بر این، عوامل زیر نیز بر قیمت چدن در هر پوند تاثیر می گذارد:

  • 1. وزن واحد اگر وزن هر قطعه بیش از حد کوچک باشد (کمتر از 1 پوند)، قیمت هر پوند بسیار بالا خواهد بود، زیرا مواد اضافی بیشتر و تمیز کردن کار خواهد کرد.
  • 2. پیچیدگی ریخته گری اگر داخل ساختار خارج بسیار پیچیده باشد، به معنای جعبه های سندینگ بیشتر و هسته های سندینگ است، بنابراین قیمت ها بالاتر از حد طبیعی خواهد بود.
  • 3. نمرات مواد به عنوان درجه پایین و متوسط ​​چدن، مانند GG15، GG20، GG25، GGG40، GGG50، قیمت ریخته گری ساخته شده توسط آنها بسیار نزدیک خواهد بود، اما به عنوان درجه بالا، مانند GG30، GG35، GGG60، GGG70، GGG80، قیمت آنها بالاتر خواهد بود، زیرا آنها نیاز به درمان گرما و الزامات فنی بالاتر دارند.
  • 4. هزینه های ماشینکاری اگر نیازهای ماشینکاری یا بار کار بالاتر باشد، هزینه ماشینکاری بالاتر از آنچه که در جدول بالا ذکر شده است بالاتر خواهد بود. البته، اگر کار ماشینکاری بسیار کوچک باشد، قیمت ماشینکاری نسبتا کم خواهد بود.
  • 5. الزامات نقاشی رنگ طبیعی پرایمر معمولی ارزان ترین است، و رنگ پرایمر براق گران تر خواهد بود، و رنگ براق رنگ پر هزینه تر خواهد بود. البته، اگر شما نیاز به گالوانیزه روی، رنگ الکتروفورتیک، یا سایر پوشش های سطحی دارید، قیمت بسیار بالاتر از حد طبیعی خواهد بود.
  • 6. تقاضای سالانه این نیز یک عامل مهم برای قیمت است. تقاضای سالانه بزرگ مانند بزرگتر از 100 تن در سال، قیمت مناسب برای خریداران را دریافت خواهد کرد، اما اگر تقاضای سالانه بسیار کوچک باشد، قیمت ها نسبتا بالاتر از حد طبیعی است.
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با خدمات منحصر به فرد ریخته گری قطعات چدنی

ریخته گری با روش رزین سَند

بعضی از مشتریان در مورد ریخته گری رزین سَند در گذشته پرسیدند، بنابراین در اینجا، یک مقدمه کوتاه برای تعریف و ویژگی های آن ارائه می دهیم و امیدوارم این اطلاعات بتواند برای خریداران برای انتخاب فرآیند ریخته گری مناسب مفید باشد.

ریخته گری رزین سَند چیست؟

فرآیند ریخته گری رزین، یک نوع فرآیند قالب سازی کف با استفاده از رزین سَند به عنوان مواد قالب گیری می باشد. رزین سَند یک نوع ترکیبی از ماسه و کوارتز و رزین است. پس از مخلوط کردن و سوزاندن، رزین سَند می تواند بسیار سخت و جامد تبدیل شود، بنابراین ما آن را به عنوان قالب سخت نامیده ایم. ریخته گری آهن ساخته شده توسط رزین سَند معمولا به عنوان ریخته گری رزین سَند نامیده می شود.

ویژگی های ریخته گری رزین سَند چیست؟

از آنجا که ماسه و رزین قالب بسیار سخت و جامد است، و دارای سطوح صاف است، بنابراین ریخته گری رزین سَند دارای ابعاد دقیق تر و صاف بودن سطح بهتر و ضایعات کمتر شن و ماسه و ریخته گری در سطوح و داخل است.

چه نوع ریخته گری برای فرآیند ریخته گری رزین مناسب است؟

از آنجا که رزین سَند گران است، و میزان تولید پایین تر از فرآیند ریخته گری رزین سَند ، به طوری که مناسب تر برای تولید ریخته گری های بزرگتر آهن، مانند ریخته گری با وزن از ده ها هزار کیلوگرم به چند تن است.

به هر حال، فرآیند ریخته گری رزین مناسب برای تولید ریخته گری فولاد مناسب نمی باشد، زیرا ریخته گری فولاد نیاز به نفوذپذیری هوا دارد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
جالب ترین کاربرد های ریخته گری برنج( بخش دوم)

ضرر فرآیند ریخته گری رزین سَند چیست؟

یکی از معایب میزان تولید کم است. از آنجا که رزین سَند باید مخلوط و سوزانده شود، نیاز به زمان تولید بیشتری دارد. دیگر هزینه های تولید بالا است. قیمت رزین به طور عمده تا پایان سال 2010 افزایش یافت. علاوه بر این، قیمت مواد مرتبط مانند رنگ ها نیز افزایش می یابد. بنابراین، ریخته گری رزین سَند بیشتر و گران تر از قبل شد.

قالب گیری پوسته ای

قالب گیری پوسته ای فرآیند ریخته گری درستی است. ریخته گری از ماشین آلات هسته استفاده می کنند تا پوسته و هسته داغ، مونتاژ پوسته و هسته را تشکیل دهند و با استفاده از آهن ذوب شده ریخته گری قطعات چدنی انجام شود.

قالب گیری پوسته ای از نوع سَند رزین استفاده می کند، اما این نوع سَند رزین زرد است و بسیار خوب است. پس از حرارت دادن در الگوهای فلزی، سَند رزین تبدیل به یک پوسته یا هسته سخت می شود.

قالب گیری پوسته ای می تواند ریخته گری را با کیفیت سطح خوب، ابعاد خوب، ضخامت دیواره نازک ایجاد کند.

تحمل ابعاد قالب گیری پوسته ای فقط کمی پایین تر از فرآیند ریخته گری است، بنابراین بسیار بالاتر از سَند رزین و فرآیند ریخته گری سَند سبز است. اگر شما به محصولات خود نیاز دارید، و قطعات شما بسیار بزرگ و سنگین نیستند، قالب گیری پوسته ای باید انتخاب خوبی برای شما باشد.

معایب قالب گیری پوسته ای فرآیند استفاده از الگوهای فلزی است و هزینه تولید بالاتر از فرآیند ریخته گری سَند رزین است. این فرایند حدود 75 تن بالاتر از فرآیند ریخته گری سَند رزین است. علاوه بر این، میزان تولید آن محدودیت دارد. اگر تقاضای سالانه شما بسیار بزرگ است، مانند بیش از 50،000 قطعه، شما باید تامین کننده خود را بررسی کنید اگر آنها می توانند آنها را تکمیل کنند.

برای حجم سفارش بزرگ، شما باید خط قالب گیری خودکار را انتخاب کنید.

برای قالب گیری پوسته ای، هیچ دقیقه ای وجود ندارد. وزن محدود، حتی 0.2 کیلوگرم هنوز هم می تواند توسط قالب پوسته ساخته شده، بله، ممکن است برای ساخت چند قطعه در یک قالب باشد.

با این حال، برای تولید ریخته گری فولادی توسط قالب گیری پوسته ای معمول نیست، اکثر ریخته گری های فلزات را از طریق قالب گیری پوسته ای، از جمله ریخته گری تشکیل می دهند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
فرایند ریخته گری فسفر برنز

ریخته گری معمولا محدودیت اندازه زیر 400 میلی متر را دارد، بیش از حد بزرگ نمی تواند توسط پوسته ساخته شود. وزن مشترک برای قالب گیری پوسته ای زیر 20 کیلوگرم است، به بزرگ یا بیش از حد سنگین بهتر است انتخاب فرآیند دیگر است. البته، شما باید با تامین کنندگان ریخته گری صحبت کنید و بررسی کنید که آیا آنها می توانند محصولات خود را با قالب بندی پوسته تولید کنند.

روند ریخته گری ممکن است به عنوان یک کار ساده در نظر گرفته شود. این فقط در مورد ریختن فلز مایع به یک قالب است و آن را تنظیم می کند. اما در طول سالها، فرآیند ریخته گری به انواع مختلف و فرآیندهای پیچیده تبدیل شده است.

اولین فرآیند ریخته گری به قرن چهارم در چین بازمیگردد. از آن به بعد، ریخته گری به بسیاری از نوآوری ها و توسعه تبدیل شده است. در هند، ریخته گری رونق گرفته، ارائه بهترین محصولات آهن برای استفاده تجاری است.

ریخته گری به دنبال فرآیند های ضروری ریخته گری می باشد و نوع آن را بر اساس الزامات و مقیاس تولید تعیین می کند.

فرآیند ریخته گری چدن

فرآیند ریخته گری چدن در کارخانه ای به نام ریخته گری آهن اجرا می شود. فرآیند ریخته گری در مراحل زیر انجام می شود.

  • 1. ذوب شدن

در ریخته گری، فلز اولیه یا آهن، ضایعات داخلی، ضایعات خارجی، و فلز آلیاژی در یک کوره ذوب می شود. ماده اصلی فلزات یکی است که برای تشکیل آلیاژ استفاده می شود. کوره بالاتر از نقطه ذوب فلز اولیه گرم می شود.

  • 2. گاززدایی

اگر غلظت هیدروژن در مخلوط بالاتر باشد، می تواند تخلخل محصول نهایی را افزایش دهد. تخلخل بالاتر ارزش محصول را کاهش می دهد. کاهش مقدار هیدروژن به نام Degassing نامیده می شود.

به طور کلی، این کار با عبور آرگون یا نیتروژن بر روی ذوب انجام می شود.

  • 3. ریخته گری

ریخته گری معمولا با یک الگوی تک قطعه یا الگوی تقسیم شده انجام می شود. فلز مذاب به شکل قالب های محصول نهایی تبدیل می شود. الگوهای قالب از چوب، پلاستیک، فلز یا موم ساخته شده است.

ساخت قالب ها بستگی به نوع فلز مذاب، نوع ریخته گری، اندازه ریخته گری، کیفیت مورد نیاز محصول نهایی دارد.

در آپدیت جدید این صفحه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

برای اطلاع دقیق از قیمت ریخته گری قطعات چدنی با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۳۷۶۶۹۳۹ تماس بگیرید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

خانه تماسارتباط با ما