2 فاکتور مهم ریخته گری قطعات چدنی


در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی 2 فاکتور مهم ریخته گری قطعات چدنی بپردازیم. با ما هرماه باشید. همچنین پیشتر به بررسی مزیت فرآیند ریخته گری قطعات چدنی پرداختیم که می توانید با مراجعه به مطلب قبلی، این مقاله را بخوانید.

ریخته گری قطعات چدنی چه فاکتورهایی دارد؟

فرآیند تولید و انجام ریخته گری شامل تبدیل یک فلز مذاب به شکل یا فرم مهندسی شده می باشد و این فرآیند یک روش ارجح برای تولید فلز می باشد، تنها به این دلیل که دارای مزایای بیشمار بوده که می تواند قطعات ساده و یکپارچه را شکل دهد. اما جز این فرآیند، روش دیگری برای شکل و فرم دهی انواع قطعات وجد ندارد.

پیشرفت تکنولوژی و شکل دهی قطعات

پیشرفت و توسعه ی دانش و تکنولوژی سبب شده تا قطعاتی که تقریبا شکل دهی آنها غیر ممکن بوده را بتوان با این روش به هر شکلی درآورد.

برخی از مزایای استفاده از این روش به عنوان فرآیند ساخت در زیر ذکر شده است:

بزرگترین و مهمترین دلیلی که باعث شده تا تولیدکنندگان به استفاده از این روش روی بیاورند، انعطاف پذیری بالا این فرآیند می باشد. هر شیئی که از 5 گرم تا 200 تُن باشد در هر اندازه یا شکلی را می توان به راحتی ریخته گری کرد.

این یک روش منعطف است که این امکان را می دهد تا از تکنیک های طراحی پپیچیده بتوان استفاده کرد. طراحی ها و تکنیک هایی که در روش های دیگر قابل اجرا نمی باشند. همچنین، این روش باعث می شود تا سرعت ساخت محصول با راحت ترین و فرآیندهای غیر پیچیده ی تولید، افزایش پیدا کند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
فواید ریخته گری قطعات چدنی

قطعات چدنی

بدون شک این فرآیند یکی از ساده ترین و محبوبترین روش برای شکل آهن ها و چدن می باشد. علاوه بر این خصوصیت های فیزیکی آهن آلات تنها این روش را طلبیده چراکه مدل سازی مجدد قطعات میله ای یا صفحه ای با روش دیگری امکان پذیر نیست.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص ریخته گری قطعات چدنی برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

خانه تماسارتباط با ما