4 نکته ایمنی در ریخته گری قطعات چدنی

ریخته گری

همانطور که می دانید با ریخته گری قطعات چدنی می توان ابزار ها و قطعات بسیار ارزشمندی را تولید کرد.

در مطالب قبلی شما را با 2 فاکتور مهم در ریخته گری قطعات چدنی آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

ریخته گری چدن

نکات مهم ایمنی در ریخته گری

  • ریخته گری ها منبع بسیاری از خطرات هستند. یک محیط کار گرم وجود دارد و احتمال آتش سوزی یا آتش سوزی در اطراف کوره ها و سنگ فرش ها وجود دارد. فلزات مذاب باعث ایجاد دود می شوند. مواد قالب ریزی و سازه شن و ماسه می توانند گرد و غبار سیلیس ایجاد کنند. خرد کردن، شن و ماسه زدن و سنگ زنی باعث ایجاد گرد و غبار می شود. نوار نقاله ها، سنگ شکن ها و دستگاه های تمبر خطری برای گرفتار یا خرد شدن دارند. این فعالیت ترکیبی، فضایی پر سر و صدا ایجاد می کند. کارگران برای ماندن به تکنیک های مناسب کار، تهویه مناسب و تجهیزات محافظ شخصی (PPE) احتیاج دارند
  • PPE شما را از محیط ریخته گری محافظت می کند. کفش های چرمی، دستکش و عینک ایمنی را با یک سپر جانبی بپوشید. یک کلاه با لبه شما را در برابر پاشش محافظت می کند. از محافظت شنوایی در محیط پر سروصدا استفاده کنید. هنگام کار مستقیم با فلزات مذاب، گرما و منابع شعله، یک کلاه سخت، پیش بند، ژاکت یا شنل، ساق و پاچه های ساخته شده از چرم، پارچه های شیشه ای آلومینیومی، پارچه های مصنوعی یا پشم درمان شده را اضافه کنید. بسته به وظیفه شغلی، یک محافظ سیم مش را در نظر بگیرید.
  • از آنجا که کوره های ریخته گری، سنگ فرش و فلزات در چنین درجه حرارت بالایی قرار دارند، در حین کار احتیاط کنید. با تجهیزات یا فرایندهایی که برای شما ناآشنا هستند کار نکنید. هنگام کار با نقاله ها و ماشین آلات خودکار از اینکه دست شما در کجاست آگاه باشید. تمام تجهیزات مورد استفاده شما باید به درستی کار کنند. تجهیزات ریخته گری را به طور مکرر برای ترک و نشانه های سایش بررسی کنید.
  • هرگز آب را به داخل کوره یا قابلمه معرفی نکنید. مقدار کمی از آب می تواند باعث انفجار بزرگ شود. در مناطقی که دارای سطح غیر قابل اشتعال مانند فلز یا شن هستند، بریزید و ذوب کنید. فلز مذاب که ریخته می شود مسافت زیادی را طی می کند، بنابراین محل کار را پاک نگه دارید. برای خاموش کردن آتش سوزی یک آتش نشانی کلاس D به همراه بیل و ماسه تمیز و تمیز، دستی داشته باشید.
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بهترین مرکز ریخته گری قطعات چدنی کجاست؟

از تهویه مناسب از طریق هودهای اگزوز استفاده کنید و تنفسی را که از نظر پزشکی تأیید شده اید، آزمایش کرده اید و برای پوشیدن آموزش می دهید.

برای ریخته گری قطعات چدنی با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفت =

خانه تماسارتباط با ما