بررسی مهمترین فاکتورهای ریخته گری آلومینیوم برنز


در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی ریخته گری آلومینیوم برنز و مهمترین فاکتورهای آن بپردازیم. با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای خواندن مطلب اهمیت استفاده از فسفر برنز به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

مهمترین فاکتورهای ریخته گری آلومینیوم برنز چه می باشد؟

هر فلز هنگام طراحی و عملکرد قطعات، نقاط ضعف و قوت خود را دارد. بر همین اساس طراح ترغیب می شود تا از ریخته گری قطعات آلومینیوم برنز استفاده کند. آلیاژهای بسیاری مبتنی بر مس ریخته گری شده وجود دارد که دارای عایق رسانایی بالا، برنزها، برنج ها و آلومینیوم برنز هستند و هرکدام برای بهره برداری از خصوصیات و مزایای اساسی و منحصر به فرد مس تولید شده اند.

مزیت های ریخته گری

از مزایای ریخته گری های آلومینیوم برنز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • سطح اصطکاک کم
  • رسانای گرمایی و الکتریکی بالا
  • غیر جرقه زن
  • ثبات متالورژیکی در محدوده دمای وسیع

این ویژگی ها باعث شده تا فروش قطعات ریخته گری شده در بازارها افزایش پیدا کند. از ریخته گری های مسی با خاصیت بالا در درجه ی اول برای کاربردهای بسیار خاصی مانند اجزای خنک کننده ی کوره های انفجار، نگهدارنده ی الکترودها برای ذوب قوس و ماشین آلات جوشکاری استفاده می شود. با توجه به مس روی، آلیاژ برنج برای شیرآلات و اشیاء و وسایل تزئینی استفاده می گردد. همچنین مقاومت در برابر خوردگی و کیفیت عالی آلیاژ برنز ویژگی های مهمی است که می تواند این قطعه را برای هر کارکردی مناسب کند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
جالب ترین کاربرد های ریخته گری برنج( بخش دوم)

برنز آلومینیومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به آلومینیوم به عنوان عنصر اصلی آلیاژی، ریخته گری هها دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی دارند. از پروانه های قایق گرفته تا وسیله های معماری، مجسمه ها تا پمپ ها و شیرآلات، آلومینیوم برنز بهترین ماده برای ماندگاری و عمر بیشتر است. همچنین در آب و سایر محیط هایی که امکان خوردگی و زنگ زدگی وجود دارد، می توان استفاده کرد.

توسعه ی آلومینیوم برنز

پس از آنکه آلومینیوم برنز در جنگ جهانی دوم توسعه ی فراوانی یافت، به طور کلی مس با 8.8% آلومینیوم و دیگر فلزات و نیکل به ریخته گری قطعات آلومینیوم برنز برای بهینه سازی و مقاومت در برابر خوردگی اضافه شد.

ریخته گری برنز

این آلیاژها به لحاظ ماشینی و مکانیکی قوی و دارای استحکامی مشابه با فولاد سبک هستند. درحالی که مخلوط عناصر آلیاژی برای اطمینان از اینکه پوشش ها و عایق های اکسید محافظت شده در شیرآلات و کارکردهای آبی خاصیت خوبی در برابر خوردگی دارند، گسترش و توسعه پیدا کرد.

این طیف از آلیاژهای منجمد چگالی کمتر و نازک تری را در دیواره ها به وجود می آورند.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص مهمترین فاکتورهای ریخته گری آلومینیوم برنز برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =

خانه تماسارتباط با ما