برترین فواید ریخته گری چدن

ریخته گری آلیاژ

همانطور که می دانید ریخته گری چدن یکی از مهم ترین عملیات هایی است که در زمینه ریخته گری و ذوب فلزات صورت می گیرد.

در مطالب قبل شما را با مهم ترین نکات در مورد ریخته گری چدن آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد برترین و مهم ترین فواید استفاده از ریخته گری چدن اطلاعات بیشتری به دست آورید.

ریخته گری در صنعت کاربرد های بسیار زیادی دارد.

آشنایی با فواید چدن

همانطور که می دانید ریخته گریی چدن بسیار کاربردی و مفید است. اول از همه محصولاتی با ظرفیت استهلاک بالا، مقاومت و همچنین دوام طولانی تولید می کند.

یکی دیگر از نکات مثبت و منحصر به فرد ریخته گری چدن این است که خیلی راحت و سریع انجام می شود. به دلیل وچود گرافیت و همچنین پولک های گرافیت در چدن، این ماده قابلیت حرکتی و همچنین جوش کاری بسیار بالایی دارد.

ریخته گری چدن

به همین خاطر در ریخته گری چدن کارکنان می توانند این چدن را به شکل ها و اندازه های گوناگونی در بیاورند.

علاوه بر این ها یکی دیگر از نقاط مثبت چدن این است که در طی روند ریخته گری دچار انقباض کمتری می شود. یعنی در روند شکل دهی به چدن مرحله دوم ریخته گری به اندازه کوتاهی نیز نیاز می شود.

البته لازم به ذکر است که ریخته گری چدن با تمامی نقاط مثبت و فوایدی که دارد یک نکته منفی نیز دارد که آن هم مقاوم نبودن در برابر ضربه های سنگین و فشار های زیاد می باشد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با 6 آلیاژ برتر برنز( بخش سوم)

برای انجام ریخته گری لازم است تا ابتدا یک شرکت معتبر و قابل اطمینان در این زمینه را بشناسید و عمور مربوط به ریخته گری را به آن ها بسپارید. قبل از اینکه به یک شرکت اعتماد کنید لازم است تا خصوصیاتی که می خواهید در ریخته گری انجام گیرد را در نظر بگیرید.

برای انجام کلیه عمور مربوط به ریخته گری چدن و همچنین سایر فلزات می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهارده =

خانه تماسارتباط با ما