تفاوت انواع مختلف ریخته گری چدن

ریخته گری چدن خاکستری

گفتیم که ریخته گری چدن یکی از معروف ترین انواع ریخته گری به حساب می آید. این نوع ریخته گری در صنعت بسیار کاربرد دارد. در مطالب قبل شما را با برترین فواید ریخته گری چدن آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید.

اگر می خواهید ریخته گری چدن را انجام دهید بهتر است تا در مورد خصوصیات و ویژگی های انواع چدن اطلاعات لازم را کسب کنید.

در مطالب قبل گقتیم که چدن انواع گوناگونی دارد، دو مورد از مهم ترین انواع چدن، چدن خاکستری و همچنین چدن داکتیل می باشد.

ریخته گری چدن

آیا تفاوت میان چدن داکتیل را با چدن خاکستری می دانید؟

چدن داکتیل با چدن خاکستری در نوع و مقدار کربنی که در آنها وجود دارد متفاوت است. سوالی که ممکن است ذهن افراد را درگیر کند این است که استفاده از کدام نوع چدن در ریخته گری چدن کارایی بیشتری خواهد داشت؟ برای اینکه به پاسخ این پرسش درست پیدا کنید لازم است تا تفاوت میان چدن خاکستری را با چدن داکتیل بدانید.

تفاوت های کلیدی:

  1. قابلیت چکش خواری و داکتیلیتی: به درصد تحمل فشار کششی میزان چکش خواری می گویند. هرچه مقدار منیزیوم موجود در چدن بیشتر باشد مقاومت و توانایی تحمل فشار در آن نیز بیشتر می شود. که این عامل در چدن های داکتیل بسیار بیشتر از چدن های خاکستری می باشد.
  2. قابلیت انبساط و تاب ارتجاعی: بین چدن خاکستری و همچنین چدن داکتیل تفاوت زیادی در زمینه میزان انبساط و تاب ارتجاعی آن ها وجود دارد.
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با تجهیزات ریخته گری قطعاتی چدنی

حداقل مقدار قابلیت انبساط چدن داکتیل حدود 60000 psi و همچنین حداقل مقدار تاب ارتجاعی آن حدود 40000 psi می باشد. این در حالی است که مقدار تاب ارتجاعی و همچنین مقدار قابلیت انبساط آن حدود 20000 تا 60000 psi می باشد.

برای انجام ریخته گری چدن می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سه =

خانه تماسارتباط با ما