آشنایی با نحوه ریخته گری برنج( بخش دوم)

ریخته گری برنج

همانطور که می دانید ریخته گری برنج به مهارت و تخصص نیاز دارد اما ما در مطلب قبل شما را با بخش کوچکی از این روند آشنا کردیم و در مورد ریخته گری برنج اطلاعات بسیار خلاصه اما مفیدی در اختیارتان قراردادیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد ریخته گری برنج اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

  1. اجازه دهید تا برنج سرد شود.

بسته به سایز قالبی که دارید سرد شدن برنج حدود یک ساعت و یا بیشتر طول می کشد. اگر به نظرتان قالب هنوز سرد نشده بود ایرادی ندارد تا بیشتر صبر کنید. اما معمولا برنج زود سرد می شود.

  1. قالب را با آب سرد بشویید.

یک سطل بزرگ را پر از آب سرد کنید. لازم نیست تا آب یخ باشد اما باید دمای آب درون سطل از آب شیر سرد تر باشد. حالا قالب داغ برنج را در سطل فرو ببرید یا قالب را با این آب سرد شستشو دهید. این تفاوت دما باعث می شود تا فورا قطعات داغ برنج شکسته شود.

  1. کمی بیشتر صبر کنید.

قبل از اینکه از برنج استفاده کنید باید صبر کنید تا کاملا سرد شود. اگر صبر نکنید تا قالب شما به طور کامل سرد شود ممکن است تا خودتان را بسوزانید. بهتر است تا یک شبانه روز صبر کنید تا قالب شما به خوبی سرد شود.

  1. قالب را از برنج جدا کنید.

برای این کار بهتر است تا حتما از دستکش استفاده کنید. حتی اگر یک روز کامل صبر کرده اید باز هم باید از دستکش استفاده کنید. برنج شما باید خیلی راخت از قالبش جدا شود و فرم مورد نظر شما را گرفته باشد.

  1. از قطعه برنجی که ریخته گری کردید لذت ببرید.
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بررسی مهمترین فاکتورهای ریخته گری آلومینیوم برنز

این قطعه ایی که ساختید چه دستگیره در باشد و یا هر چیز دیگری خیلی ارزش مند است چرا که خودتان این کار را انجام داده اید.

برای انجام ریخته گری برنج به صورت حرفه ایی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

خانه تماسارتباط با ما