آشنایی با فسفر برنز

فسفر برنز

فسفر برنز در صنعت بسیار کاربرد دارد. فسفر برنز یکی از آلیاژ های مس است که می تواند هم شامل قلع و هم فسفر باشد. فسفر برنز در حالت ذوبش حالت سیال بودن فلز را بیشتر می کند و باعث می شود ریخته گری و قالب گیری آسان تر به دست آید. در این مقاله می خواهیم شما را با برخی ویژگی ها و کاربرد های فسفر برنز بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با ویژگی های اصلی فسفر برنز

فسفر برنز فلزی بسیار قوی و فنر مانند است به همین خاطر است که این ویژگی ها باعث شده است تا فسفر برنز در مقابل خستگی، زنگ زدگی و همچنین خورندگی های شیمیایی بسیار مقاوم باشد.

آیا می دانید فسفر برنز به چه دلیل شناخته شده است؟

  • مقاومت و دوام بالای فسفر برنز در برابر زنگ زدگی و خستگی
  • رسانای خوب جریان برق
  • فسفر برنز عملکرد بسیار پر قدرت و مستحکمی دارد.
  • فسفر برنز ضریب اصطکاک پایینی دارد.
  • فسفر برنز قابلیت ارتجاعی بسیار خوبی دارد.

آشنایی با کاربرد های فسفر برنز

از فسفر برنز بیشتر در تولید فنر، بست و پیچ استفاده می شود. این محصولات هنگامی که در معرض کشسانی قرار می گیرند باید بسیار مقاوم و با دوام باشند. الکترونیک های دیجیتال، کنترل کننده های خودکار و خودرو ها همگی دارای قسمت هایی هستند که از فسفر برنز ساخته شده اند. فسفر برنز برای کارهایی در رابطه با قالبگیری بسیار ایده آل و مناسب است مانند پرس کردن، فشرده سازی، خم کردن و … .

محصولاتی که با استفاده از فسفر برنز ساخته شده باشند به دلیل عملکرد، کارایی و همچنین دوام بسیار خوبی که دارند حقیقتا شناخته شده اند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
2 فاکتور مهم ریخته گری قطعات چدنی

یکی از معروف ترین کاربرد های فسفر برنز استفاده از آن در سیم گیتار آگوستیک است. جالب است بدانید که از این آلیاژ در ساخت ساکسیفون نیز استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

خانه تماسارتباط با ما