2 تفاوت عمده بین ریخته گری قطعات چدنی و آهن ورزیده


در این مطلب می خواهیم برای شما از 2 تفاوت عمده بین ریخته گری قطعات چدنی و آهن ورزیده، بگوییم. با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای خواندن مطلب کاربردهای ریخته گری فسفر برنز، به سایت مراجعه نمایید.

تفاوت های ریخته گری قطعات چدنی و آهن ورزیده

بسیاری گمان می کنند که واژه ی “ریخته گری قطعات چدنی” به هر کاری که با آهن و چدن مربوط باشد، اطلاق می گردد. یا برای مثال کار با آهن در این اواخر به “ورزیدن” باز می گردد و هر دو واژه برای کار با آهن درست است. اما در واقع این گمان و فرضیه اشتباه می باشد. تفاوت عمده ی بین این دو واژه در مورد زیر است:

  • ریخته گری قطعات چدنی مربوط به چدن یا آهنی است که آب شده، در قالبی ریخته شده و سرد شده است.
  • آهن ورزیده به عملی باز می گردد که در آن، آهن گرم شده و با ابزار با آن کار کرده اند.

ریخته گری یا ورزیدن؟

ریخته گری چدنی واژه ای کلی است که به مجموعه آلیاژهای آهنی اطلاق می شود، اما به طور کلی بیشتر مربوط به آهن خاکستری می باشد. درحالیکه ممکن است ریخته گری شبیه به شکل ریخته ی آهن خالص باشد، در واقع آلیاژی است که 2 تا 4% کربن، با اندازه های کوچک تری از سیلیکون و منیزیم می باشد. دیگر ناخالصیها مانند سولفور و فسفر از دیگر  اندازه های رایج آن هستند.

قطعات چدنی

آهن ورزیده عمدتا متشکل از آهن با اضافه شدن 1 تا 2% نیم فلز می باشد. محصولات این آهن گداخته هستند- به طور کلی با سیلیکون، سولفور، فسفر و اکسیدهای آلومینیوم ترکیب شده اند. در کارخانه ها، آهن از منبع گرما برداشته شده و با چکش زده می شود تا در همان حالت گرمایی، به شکل و فُرم دلخواه، تبدیل گردد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
قیمت ریخته گری قطعات چدنی چقدر است؟

امیدواریم از مطلبی که در خصوص تفاوت ریخته گری قطعات چدنی و آهن ورزیده برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

خانه تماسارتباط با ما