ریخته گری فسفر برنز PB2 چگونه است؟


آیا می دانید ریخته گری فسفر برنز PB2 چطور انجام می شود؟ چه فاکتور هایی در ریخته گری فسفر برنز PB2 تاثیر دارد؟

در مطالب قبلی شما را با نحوه ریخته گری قطعات چدنی آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص ریخته گری فسفر برنز PB2 به دست آورید.

فسفر برنز PB2 یک فسفر برنز با محتوای قلع بالاتر از PB1 است، به این معنی که مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش دارد. در نتیجه این ویژگی ها، PB2  یک ماده ایده آل برای ساخت قطعاتی مانند چرخ دنده ها و بارهای سنگین لغزشی یا رفت و برگشتی است.

PB2 دارای خواص ماشینکاری خوب، استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی خوب در برابر آب دریا و آب نمک است که آن را برای اجزای پمپ و شیر مناسب می کند.

PB2 برای یاتاقان های دارای بار و سرعت متوسط ​​تا زیاد مناسب است و در برابر بارگذاری یا ضربه مقاومت خوبی دارد.

ریخته گری فسفر برنز PB2ریخته گری فسفر برنز PB2

برای جزئیات ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی معمولی و مشخصات مقایسه ای، لطفاً با پر کردن فرم زیر، برگه داده PB2 را مشاهده کنید.

PB1 فسفر برنز یک ماده با استحکام بالا است که اغلب به عنوان ‘برنز دنده’ نامیده می شود. قطعاتی که از PB2 ماشین‌ کاری می‌ شوند، به‌ ویژه در کاربردهایی که با بارهای کاری و سرعت بالا مواجه می ‌شوند، بادوام هستند، مشروط بر اینکه تراز خوب و روانکاری کافی وجود داشته باشد. PB1

دارای خواص ماشینکاری خوب و مقاومت در برابر خوردگی خوب در برابر آب دریا و آب نمک است که آن را برای اجزای پمپ و شیر مناسب می کند. PB2

تمام برنز فسفر PB2 با استفاده از تکنیک‌ های ریخته ‌گری پیوسته یا گریز از مرکز کنترل شده تولید می‌ شود تا اطمینان حاصل شود که سختی و استحکام نسبت به روش‌های sand-casting برتر است. این همچنین به این معنی است که این ماده دارای ساختار دانه ریز است و عاری از تخلخل است.

تمام نوارهای برنزی PB2 دارای مزایای ماشینکاری هستند که به اندازه های ذکر شده اضافه شده است. برای استفاده از نوار توخالی 4 1/2 اینچ x 2 1/2 اینچ به عنوان مثال، این ماده تقریباً 4.570 اینچ OD x 2.440 اینچ ID همانطور که ارائه شده است اندازه گیری می کند. این اجازه می دهد تا اجزای نهایی با اندازه شناسه 4 1/2 اینچ OD x 2 1/2 اینچ ID به راحتی از نوار توخالی 4 1/2 اینچ x 2 1/2 اینچ ساخته شوند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بهترین کارخانه ریخته گری قطعات چدنی کجاست؟

فسفر برنز PB2 یک فسفر برنز با محتوای قلع بالاتر از PB1 است، به این معنی که مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش دارد.

در نتیجه این ویژگی ها، PB2 یک ماده ایده آل برای ساخت قطعاتی مانند چرخ دنده ها و بارهای سنگین لغزشی یا رفت و برگشتی است.

PB2 دارای خواص ماشینکاری خوب، استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی خوب در برابر آب دریا و آب نمک است که آن را برای اجزای پمپ و شیر مناسب می کند.

PB2 برای یاتاقان های دارای بار و سرعت متوسط ​​تا زیاد مناسب است و در برابر بارگذاری ضربه یا ضربه مقاومت خوبی دارد.

ترکیب شیمیایی

فسفر برنز یک آلیاژ مس است که هم قلع و هم فسفر دارد. این یک فلز بسیار ارزشمند و ویژه با بسیاری از ویژگی های مثبت است. در اینجا خواص و ویژگی هایی وجود دارد که برنز فسفر را به یک آلیاژ مورد تقاضا تبدیل می کند.

خواص و خصوصیات

استحکام و ارتجاعی – برنز فسفر یک آلیاژ مقاوم در برابر خستگی است. برای پوشیدن فوق العاده خوب نگه می دارد. گنجاندن قلع چیزی است که به فس برنز استحکام بیشتری می بخشد و فسفر به آن مقاومت سایش بیشتری می بخشد.

مقاومت در برابر خوردگی – این آلیاژ معمولاً در مواردی استفاده می شود که در معرض مواد شیمیایی خورنده و یا عناصر فیزیکی قرار می گیرد.

هدایت الکتریکی – استفاده از فسفر برنز در اجزای الکتریکی شاید شناخته شده ترین کاربرد آن باشد.

خاصیت ارتجاعی عالی – اندازه دانه ریز این آلیاژ باعث می شود که مواد درجه بیشتری از برگشت فنری داشته باشند.

برنز فسفر به دلیل خواصی که دارد آلیاژی محبوب برای ایجاد اجزای الکتریکی است. شاید متداول ترین آنها کنتاکت های الکتریکی باشد.

به عنوان مثال، برخی از ‘چیزهایی’ که به پشت رایانه ها متصل می شوند از برنز فسفر ساخته شده اند. اگرچه ممکن است همیشه قابل مشاهده نباشد زیرا تماس ها اغلب قبل از قالب گیری تزریقی اندود می شوند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
ریخته گری قطعات چدنی، چگونه؟

فرآیند انتخاب تامین کننده مناسب ریخته گری فلز نباید مانند انتخاب تامین کننده شما برای پیچ و مهره، تجهیزات تولیدی یا لوازم اداری باشد. در حالی که برخی ممکن است ریخته گری فلز را به عنوان یک کالا در نظر بگیرند، اما از آن دور هستند و فرآیند انتخاب تامین کننده مناسب برای یک کاربرد خاص نیاز به بررسی دقیق دارد.

صلاحیت تامین کننده مهمترین بخش فرآیند خرید است. به طور سنتی، مسئولیت اصلی خریدار یافتن تامین کنندگان واجد شرایط و پاسخگو بود. در برخی موارد، خریداران فرض می‌ کردند که هر عرضه‌ کننده ‌ای که می ‌خواهد به صورت قراردادی نیاز خرید را برآورده کند، واجد شرایط است. با این حال، استفاده از تامین کنندگان کم هزینه و فاقد صلاحیت می تواند باعث مشکلات کیفیت و اتلاف وقت و هزینه در دراز مدت شود.

برای کمک به شما در این فرآیند، در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب تامین کننده مناسب ریخته گری فلز در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب ریخته گری مناسب برای کار، مشخص کنید که آیا آنها در بازار شما تجربه دارند یا خیر. یک تامین کننده فلز که واقعاً محصولات، کاربردها، اصطلاحات و نکات دردناک شما را درک می کند، می تواند نیازها و مشکلات احتمالی را پیش بینی کند. این امر به ویژه در بازارهای دفاعی، هسته ای، هوافضا یا سایر بازارهای با انطباق بالا اهمیت دارد. خبر خوب این است که اکثر تولید کنندگان ریخته گری بازارهای کلیدی خود را در وب سایت های خود منتشر می کنند، و این امر تعیین یک تامین کننده را آسان می کند.

شرکت ها سعی می کنند آنچه را که برای عرضه دارند به شما بفروشند و برخی از تامین کنندگان ریخته گری فقط یک نوع فرآیند ریخته گری را ارائه می دهند. به عنوان مثال، شرکتی که فقط از فرآیند ریخته گری سرمایه گذاری استفاده می کند، سعی می کند به شما بفروشد که چرا این فرآیند برای برنامه شما بهترین است. اما اگر استفاده از فرآیند ریخته گری برای شما و نیازهای شما بهترین باشد، چه؟ در عوض، به دنبال تامین کننده ای باشید که طیف وسیعی از فرآیندهای ریخته گری را ارائه می دهد تا بهترین گزینه برای شما انتخاب شود.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با نحوه ریخته گری برنج( بخش دوم)

اگر اجزای شما طیف وسیعی از طرح‌ها، کاربردها و اندازه‌ها را دارند، احتمالاً بهترین فرآیند ریخته ‌گری برای هر قطعه یکسان نیست. اگر کار با یک منبع واحد برای همه نیازهای ریخته گری شما برای شما مهم است، تامین کننده باید در توانایی های خود متنوع باشد. هنگامی که با سایر قابلیت های یکپارچه ترکیب شود، این می تواند به ساده سازی و فشرده سازی پایه عرضه کمک کند.

کیفیت محصول، خدمات و قیمت

هنگام انتخاب تامین کننده ریخته گری مناسب، باید به کیفیت، خدمات و قیمت توجه دقیق داشت. یک ممیزی داخلی در مورد آنچه واقعاً برای شما مهم است انجام دهید، توجه داشته باشید که اکثر شرکت ها ممکن است در همه زمینه ها قابل قبول باشند اما احتمالاً فقط می توانند واقعاً در یک زمینه برتر باشند. برای مثال، اگر کمترین قیمت ممکن از همه مهمتر باشد، عرضه کننده احتمالاً از نظر کیفیت و خدمات در کلاس جهانی نخواهد بود.

آیا درخواست شما نیاز دارد که تامین کننده ریخته گری گواهینامه های مناسبی مانند ASME، Nadcap یا PED داشته باشد؟ اگر چنین است، تأیید کنید که تامین کننده بالقوه شما دارای گواهینامه های مناسب است. مسلماً، یک تأمین ‌کننده می‌تواند این فرآیند را برای دریافت گواهی‌های مورد نیاز طی کند، اما به احتمال زیاد، زمان این امکان را نمی ‌دهد.

اکثر تامین کنندگان ریخته گری گواهینامه های خود را در وب سایت خود فهرست می کنند و شرکت ها بر اساس گواهینامه قابل جستجو هستند. کوشا باشید.

آیا به آزمایش غیر مخرب (NDT)، آزمایش مکانیکی یا آزمایش شیمیایی نیاز دارید؟ در حالی که همه تامین کنندگان ریخته گری فلز می توانند هر آزمایش مورد نیاز را برون سپاری کنند، برخی از آنها تمام آن قابلیت ها را در خانه دارند که به طور بالقوه می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. اگر برنامه شما به هیچ آزمایشی نیاز ندارد، یک تامین کننده ریخته گری متخصص در کار با انطباق بالا با قابلیت های خانه نیز ممکن است مناسب نباشد.

برای ریخته گری فسفر برنز می توانید با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۳۷۶۶۹۳۹ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

خانه تماسارتباط با ما