ریخته گری قطعات چدنی، چگونه؟


نکات مهم درباره ی ریخته گری

مواد اولیه

ریخته گری قطعات چدنی با ترکیب مواد اولیه شروع می گردد. به ندرت آهنی با شکل اولیه ی خود پیدا می شود. تنها شهاب سنگ ها آهن خالص را دارا هستند. آهنی که قرن ها مود استفاده ی بشریت قرار می گرفت، ترکیبی از آهن و عناصر دیگر بود. این ترکیب ها به اکسید آهن معروف است. از طریق کار در معدن بیشترین آهن ها از فلزات آهنی سنگ هایی که روی لایه ی خارجی پوسته ی زمین یافت می شود، استخراج شده اند. برای کسب اطلاعت بیشتر درباره ی ریخته گری قطعات چدنی می توانید به مقالات و سایت ما مراجعه نمایید.

ریخته گری قطعات چدنی

واژه ی ریخته گری قطعات چدنی به طور کلی برای توصیف چدن های خاکستری استفاده می گردد، اما همچنین می تواند شامل مجموعه ی بزرگی از آلیاژها هم شود. معمولا تشخیص آن با رنگ بیرونی ریخته گری قطعات است. ریخته گری قطعات حیاتش را با چدن خام بودن آغاز کرده، که معمولا دوباره ذوب می شود و اغلب با مقدار زیادی از آهن پاره  و گاهی با فولاد ترکیب می گردد. آلاینده ها از چدنِ خامِ ذوب شده، پاک می شود و آهن، وقتی ذوب شد، ریخته گری آغاز شده است. ریخته گری فرآیند ریختن آهن چدن در قالب است که با آن شکل می گیرد. متودها قالب زنی و ریختن چدن این فرآیند را ادامه می دهد. قالب ها را می توان از قالب های ارزان و بی مصرفی مانند قالب های شنی یا قالب های گران و با ارزشی مانند فلز، ساخت. ریختن و پاشیدن در قالب می تواند با چگالی، فشار کم یا در خلاء، انجام شود. هرچه قالب ظریف تر باشد، مدیریت و کنترل فرآیند ریختن در قالب هم مهم و حساس می شود.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
کاربردهای ریخته گری فسفر برنز

شکل گیری ریخته گری قطعات چدنی

پس از آنکه آهن ریخته گری شد، می تواند شکل و شمایل بگیرد. اگر این مرحله درست اجرا نشود، فرآیند شکل گیری  می تواند تلاش شما را هدر دهد و فلز، فلز قراضه ای شود چراکه بازیافت شده و دوباره به عنوان فلز خام آماده ی ریخته گری قطعات چدنی، است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

خانه تماسارتباط با ما