فواید و کاربرد های ریخته گری قطعات چدنی


برای ریخته گری قطعات چدنی به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ ریخته گری چدن چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد؟

در مطالب قبل شما را با برخی از مهم ترین مشخصات ریخته گری قطعات چدنی آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این نوع ریخته گری به دست آورید.

با استفاده از روش های مسیار مختلف و متنوعی می توان ریخته گری را انجام داد. در ریخته گری به آسانی می توان مواد مختلف را شکل دهی کرد و قطعات جدیدی را به وجود آورد. درون هر قالب با فلزات مذاب پر خواهد شد و با استفاده از اندازه گیری های انجام شده محصول نهایی به دست می آید.

ریخته گری قطعات چدنی به عنوان معروف ترین و رایج ترین روش برای شکل دهی فلزات شناخته می شود. علاوه بر این در این نوع ریخته گری ها باید از مشخصات و ویژگی های فلزات اطلاع کامل داشت.

ریخته گری قطعات چدنی

ریخته گری در مقایسه با سایر از جمله جوشکاری، قالب گیری، صاف کاری و همچنین آهنگری از تنوع بسیار بالاتری برخوردار است.

یکی دیگر از فواید منحصر به فرد ریخته گری قطعات چدنی این است که می توان این قطعات را بدون هیچگونه محدودیتی به شکل و طرح دلخواهتان در بیاورید.

ریخته گری با روش ها متعددی انجام می گیرد. بسته به نوع ریخته گری و نیاز شما به فلزات ذوب شده نوع ریخته گری مشخص خواهد شد.

قالبگیری با ماسه ( Sand Molding) نوعی از ریخته گری است که در آن می توان ظاهر و شکل ظاهری قطعات را به فرم دلخواه درآورد. از طرفی سایر روش های ریخته گری از جمله قالبگری پوششی(Shell Molding) از جمله روش هایی است که برای سطوح نرم تر و صاف تر مورد استفاده قرار می گیرد. در انتخاب روش های مختلف ریخته گری باید به محصول نهایی توجه داشت و با توجه به آن روش ریخته گری قطعات چدنی را انتخاب کرد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بررسی مهمترین ویژگی های ریخته گری برنج

برای انجام ریخته گری قطعات چدنی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 20 =

خانه تماسارتباط با ما